Friday, April 27, 2007

Inte igår. Alls.

Gode tid. Fabio och Grooverider spelar på Rekyl i kväll. Helt plötsligt blev det -97 igen. Jag och Johan floorfillade med Super Sharp Shooter så det liknade ingenting och jag hade klippkort på National Express mellan Cardiff och London.

Så mycket klippkort att jag fick sälja min stereo och hälften av skivorna för att ha råd med flygbiljetten tillbaka till Sverige. Och alla ställen vi gick till hade 15"-basar från golv till tak och nån slags ganja-rökande MC som sprutade ur sig ord över helt galna beats. Tio år. Hur fan gick det till?

Om jag ska dit? Hell No!

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hahaha! Det du beskriver är ju helt underbart. Hade jag floorfillat med super sharp shooter 97 hade jag nog kilat för att höra fabio o grooverider 07! Just once liksom.

April 27, 2007 1:25 PM  
Anonymous Anonymous said...

10 år?! Extremt läskigt. Jag fick ju partaja till Super Sharp Shooter ett par gånger, tack vare dig och Johan. Men med mer öl än ganja.

Trevlig helg! Nu tar jag en familjebuss från Mazda och bränner ner till Småland. Kommer hem lagom till det är dags att reclaima gatorna på första maj.

April 27, 2007 1:47 PM  
Blogger Peter said...

marcus r: Those were the days. Ja, jag tänkte ett tag faktiskt kolla in det. Men det kan aldrig bli lika bra som då så det får bli en drink i solen istället. Och behålla de galna minnena intakta.

ben: Japp, 10 år. Skönt att du fortfarande går lika tight vid min sida som då. Shit, vad vi har partajat till Ganja Kru.

Hälsa Småland. Och glöm inte att vi har tradition att reclaima på 1 maj. Möts vi på Medis som vanligt?

April 27, 2007 4:02 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hallå där. Hann inte tillbaka till medis i tid för att krossa rutor i år. Befann mig istället i ett dike i höjd med Mjölby just då för att hjälpa ett gammalt par som kört i diket. Funderaqde på att krossa en ruta på ett OKQ8 i närheten, bara för att. Men nej.

May 02, 2007 11:11 AM  

Post a Comment

<< Home