Saturday, March 17, 2007

Utflykt. Bageri. Och grattis!

Idag har jag varit på utflykt i Stockholms södra förorter. En mycket bra sådan. Förhoppningsvis får jag anledning att återkomma till varför jag var på utflykt just dit.

I alla fall. Jag (vi) gled runt lite här och där och landade till slut i Skärholmen Centrum. Kanske har ni sett den rosa tjejen som sitter på reklamplats i tunnelbanan och säger nåt om Skärholmen Shoppingstaden. Nu är jag ju inte där så ofta, men eftersom mitt kontor bland annat utvecklar köpcentrum så var det en intressant liten tripp. Och det kan nog bli ganska bra därute. Ganska mycket människor var det och ganska många tokstollar. Men det var i alla fall 3 (eller eventuellt 4 beroende på hur man räknar) sköna tjejer där samtidigt som vi. Och M.I.A köpte en skitcool jättejättestor klänning på Monki. Trevlig liten butik.


Och igår var jag på premiären på Bageriet. På Orionteatern. Med Fläskkvartetten på scen samtidigt som skådespelarna. Den var bra, fast kanske inte direkt min kopp te, även Shima Niavarani är värd alla entrépengar i världen för hon är helt jävla fantastisk på scen. Och bilden på Shima kommer från Orionteatern.


Och hade jag bara kunnat hade jag varit på kalas hos fantastiska
Hanna Fridén ikväll. För hon blir ett år äldre. Och det är ju sannerligen värt att firas!

Ja, det var väl mest det. Hoppas ni har en bra helg!

7 Comments:

Blogger spacedirk said...

Ja, snart kommer du ju att ha anledning att handla där mera.
Kanske.

March 17, 2007 10:56 PM  
Blogger Lina said...

köpte hon den rutiga monkiklänningen? för den är så grym..jag vill också ha den...men den skulle nog se ut som ett tält på mej.

March 18, 2007 1:47 PM  
Blogger Peter said...

spacedirk: Ja, kanske. Och alltid när jag hälsar på underbara människor som bor in the hood där nere.

lina. Yepp, she did! Och hon hälsar att den ser ut som ett tält på henne också.

March 18, 2007 4:06 PM  
Blogger rosa fluff said...

Jag har vägarna förbi skärholmen ibland (Ikea ligger ju där ju) det verkar bli helt enormt.

March 18, 2007 7:38 PM  
Blogger rosa fluff said...

Har jag sagt att du är bäst förresten?

March 18, 2007 11:02 PM  
Blogger Peter said...

elle: Jag har aldrig varit på ikea där nere. Men en gång höll jag på att se Lilla Kycklingen på Heron City. Fast det var slutsålt.

Har jag sagt att du just nu fick mig på ett strålande humör och att le världens största leende?

March 19, 2007 9:49 AM  
Blogger rosa fluff said...

Jag måste börja ge mer komplimanger känner jag.
Jag ska jobba på det.

March 19, 2007 4:03 PM  

Post a Comment

<< Home