Wednesday, March 07, 2007

Made by Noemi S/S 07

Var på visning igår. Made by Noemi S/S 07. Av just Noemi. Lek och elegans. Skörhet i blått och stramhet i vitt. Noemi, som för övrigt är helt bedårande, ritar mest underkläder till tjejer och gör det fantastiskt bra. Det finns visserligen en och annan spetsprydd brief till exempelvis mig, men jag skulle nog säga att det trots allt är mest till tjejer. Och vi snackar inte your average 5-pack string från H&M. Dessutom gör hon väldigt fina accesoarer som extremt välsydda läderväskor.

Till den här kollektionen har hon dessutom ritat "the sommarklänning". Den hon själv har på sig på bilden. En helt fantastisk springabarfotaigräset-sommarklänning som bara totalutstrålar svensk sommar. Visserligen hjälpte det kanske vårkänslorna en bit på traven att modellerna tassade omkring i underkläder, men just nu är jag ännu mer sugen på vår och sommar. Förmodligen dyker den upp snart på hennes sajt och gör den inte det tänker jag tala om för er när den gör det.

Och. Eftersom jag och M.I.A köpte Minimarket-kläder innan de ens hade en liten lapp som sa att det var just Minimarket-kläder så måste jag säga att vi snackar grym kvalitet i sömmarna här. Visserligen var det bra kvalitet på Sofies grejer också och jag har ju visserligen bara fingrat lite på klänningen på bilden men damn, this girl vet hur man behandlar en symaskin. Spring och köp!

8 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Å jag tycket att det fanns massor av fint där igår! Och Noemi själv var ju för bedorande!:)

Mvh Sophie♥
www.sophisticatedsophie.se

March 07, 2007 11:36 AM  
Anonymous Anonymous said...

Jättefin klänning! Jag vill också köpa vårkläder.

March 07, 2007 12:53 PM  
Blogger Peter said...

sophie: Eller hur. Noemi är superskön!

maria: Visst var den. Köp den! Du behöver fler klänningar. Och du gillar ju dessutom sommarklänningar!

March 07, 2007 3:43 PM  
Anonymous Anonymous said...

Fan, jag hade inte tid att gå! Jag verkar ha missat något riktigt fint.

March 07, 2007 9:45 PM  
Blogger Peter said...

Hanna: Ja, jag tror du hade gillat hennes grejer. Absolut. Jättefina underkläder gör hon.

March 08, 2007 1:23 PM  
Blogger rosa fluff said...

Mig kommer man aldrig få se springa barfota i the sommarklänning Men jag gillade underkläderna och väskorna var grymma.

March 08, 2007 10:35 PM  
Blogger Lina said...

oh var du där..jag osade men han inte gå...synd för då hade vi ju setts.

March 10, 2007 11:51 PM  
Blogger Peter said...

Det kommer man visst. Du behöver bara vänja dig vid tanken lite... ;) Och gör du inte det så håller jag med om underkläderna.

lina: Japp. Nästa gång! För snart måste vi ses, det var ju länge sen...

March 13, 2007 4:00 PM  

Post a Comment

<< Home