Friday, March 09, 2007

Märklig reklam

Såg reklamfilmen för nån ny Nissan igår. Den har säkert gått hur länge som helst men jag har i så fall helt missat den. Och så såg jag printen idag. Den hette nåt i stil med Qashqai. Och såg ut som en ganska stor bil. (Är den det, Ben?)

Hur som helst. Hela tänket är i alla fall att den är "100% Urban Proof". Designad för att tåla det hårda livet i innerstan. Och så är det nån skejtare som kör några kickflips (med bilen) och ollar upp på ett tak för att slutligen parkera. Det kanske bara är jag, men hade det inte varit smartare att göra bilen lite mindre, om det nu är en bil för stan? Eller det kanske helt enkelt behövs en bil där det gäller att blixtsnabbt kunna väja för sopbilar i innerstan. Med hög markfrigång. Perfekt väl...

Och nån slags floristorgansiation hävdar att "En svensk tulpan är alltid rätt. En svensk tulpan blommar längre." Men okej, då vet jag. Och svenska bönder är ju bättre än tyska. Och svenska fotbollspelare är ju bättre än engelska. Japp, så måste det ju vara...

För övrigt tycker jag att det är ganska snålt med en (1) internationell kvinnodag av 365 möjliga.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Nej, det är en ganska liten bil. I Golf-klassen, som vi brukar säga. Men kampanjen är ny. Började rulla i tunnelbanan i måndags. Jag tycker grafittin i bakgrunden är riktigt snygg. Däremot är ju fyrhjulsdrift helt åt skogen, om man inte bor i skogen.

March 09, 2007 3:53 PM  
Anonymous Anonymous said...

Kan inte låta bli att fnissa när du skriver olla... Men över till nåt mer PK. Visst hajade man till när tidningarna gjorde sina särskilda internationella kvinnodagsförstasidor i onsdags. Helt plötsligt är det fullt med tjejansikten på förstasidan. Hur fan ser resten av årets förstasidor ut, med tanke på hur mycket jag reagerade?

March 09, 2007 4:00 PM  
Blogger Peter said...

ben: Aha. Den såg så jävla stor ut i början av filmen så jag fattade inte riktigt grejen. Men golfklassen make sense. Fyrhjulsdrift kanske behövs när man ska uppför götgatsbacken...

Ja, det är helt stört med kvinnodagen egentligen. Att det behövs en kvinnodag år 2007 är ju helt åt helvete. Vad fan är det att fira. Att vi fick de andra 364 eller?

March 10, 2007 3:47 PM  

Post a Comment

<< Home