Saturday, March 03, 2007

Så får det bli!

Undrar om jag ska se Gangs of New York eller läsa Paul Austers New York-trilogi igen? M.I.A är lite avundsjuk över faktumet att jag får åka till Shanghai och inte hon. Vilket jag ju kan förstå utan att ens anstränga mig det minsta.

Och med tanke på att hon jobbar som ingen annan tyckte jag att hon också skulle få åka nånstans. Så det får helt enkelt bli New York. Tror nog att det kan bli ganska trevligt. Minst sagt.

Nån som vet nåt fantastiskt bra och överjordiskt prisvärt hotell? Nu när Gramercy Park Hotel gått och blivit lyxhotell...

Och Mikael, jag tror nog du måste boka in ett möte runt 31a gatan den veckan vi är där.

16 Comments:

Blogger rosa fluff said...

YMCA's hotell ska vara bra har jag hört någonstans, vet inte var...

March 03, 2007 11:01 PM  
Blogger Kerstin said...

Klurigt beslut - jag gillar både Gangs of New York och Nwe York-triologin...

March 04, 2007 12:38 PM  
Blogger Lina said...

jag vill också till new york...men jag kanske får åka till shanghai snart...hehe..tänk om det blir så att vi är där samtidigt....yeahj

March 04, 2007 2:10 PM  
Anonymous Anonymous said...

Vilken fin kille du är!!!

March 04, 2007 2:52 PM  
Blogger Peter said...

elle: Bara jag får vara indianen! ;)

kerstin: Jag med. Paul Auster är skön, men kan vara lite väl pretto ibland.

lina: Det vore helt jäkla fantastiskt om vi är där samtidigt. Shit, vad vi ska shoppa då!

ida: Ibland blixtrar jag till. ;)

March 04, 2007 4:13 PM  
Blogger Annie - PD said...

Aaah, svårt val... Men ta N.Y. Triologin. Den är strået vassare.
Härliga New York.. Måste nog klämma in en trip dit i år.

March 04, 2007 5:23 PM  
Blogger Mikael Blido said...

ja, jag tror jag bestamt har ett viktigt mote i NYC den veckan! (vilken vecka?)

March 05, 2007 3:41 AM  
Anonymous Anonymous said...

Här finns en bra hotell och allting annat-guide: www.superfuture.com

March 05, 2007 2:36 PM  
Blogger Peter said...

annie: Japp, så får det bli! Och klart du ska åka dit!

mike: Det tror jag bestämt också att du har. Har mejlat dig.

paco: Tackar tackar! När ska vi kolla på dina 8 gig sopbilar?

March 05, 2007 3:32 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hehe, jag vi får väl hitta en lämplig Yankee-bar för att komma i stämning...

March 05, 2007 5:02 PM  
Blogger Peter said...

ben: Nope, vi får hitta en italienare för just nu ser det ut som vi bor i en studio apartment in Little Italy! Tony Soprano, here I come!

March 06, 2007 1:50 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ja, om du dessutom landar på Newark och tar taxin till Little Italy så blir det som klippt ur Sopranos. Kostar typ 70 dollar, men det är det värt.

March 06, 2007 3:04 PM  
Blogger Peter said...

ben: Lätt! Det är ju mindre än de två första säsongerna på ginza!

March 06, 2007 4:11 PM  
Anonymous Anonymous said...

Cool! Du ska till Shanghai (Eller Shangholm som stan egentligen borde heta med alla svenskar som är här)?

När då?

Hoppas du drar på det lite, ju längre fram på våren, desto finare blir stan.

March 07, 2007 3:26 AM  
Anonymous Anonymous said...

Aight, never mind. Såg precis det andra bloginlägget, där jag fick svar på min fråga. Sorry! :P

Fan att jag alltid läser bloggar i omvänd kronologisk ordning.

March 07, 2007 3:33 AM  
Blogger Peter said...

discodan!: Ha ha, jag är likadan! Japp, åker dit 18e april. Räknar med värsta vårvärmen!

March 07, 2007 11:14 AM  

Post a Comment

<< Home