Thursday, December 07, 2006

Så förutsägbart!

Kerstin, kan du pleeeease styra upp det här nu... Om H&M ska kunna vara lite nytänkande och fräscha så måste dom väl ändå kunna komma upp med något mer nytänkande än Madonna. Framför allt efter det skräpet hon levererade sist.

"Samarbetet mellan Madonna och Hennes & Mauritz fortsätter. Nu ska Madonna vara med och tillsammans med designchefen Margareta van den Bosch designa en kollektion med tillhörande accessoarer. Kollektionen M by Madonna speglar Madonnas tidlösa, exklusiva och glamorösa stil. Som väletablerad stilikon har Madonna ett unikt inflytande på både trender och mode, heter det i pressmeddelandet."

21 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jag bugar och håller med farbror!

December 07, 2006 9:36 AM  
Anonymous Anonymous said...

För övrigt kommer nog årets julmodell att sälja fler överläppsinjektioner än underkläder.

Men H&M svajar ju betänkligt. I ena stunden samarbetar de med tokarna V&R för att sedan samarbeta med den trendängsligaste tanten norr om ekvatorn. Sen när blev rädslan för att fylla 50 en accessoar?

December 07, 2006 9:40 AM  
Blogger Peter said...

mia: Bra! För jag avskyr företag som inte har vett att vårda sina varumärken, än mindre styra dem i rätt riktning.

b diddy: Men exakt. Sätt kursen och håll den för fan. Det börjar likna ett annat stort företag i min närhet. Lite edge för tusan. Och Madonna är ju allt annat än tidlös. Om inte det tidlösa är just rädlsan av inte var trendig. Då är hon ju klockren!

December 07, 2006 10:00 AM  
Blogger Annie - PD said...

Jag är galet trött på alla urvattnade samarbeten.

December 07, 2006 12:44 PM  
Blogger Kerstin said...

Hahahahaha - ja mycket märkligt. Den förra Madonna-kollektionen var ju urtrist och inte alls så lyckad. Tacka vet jag Kate Moss för Topshop.

December 07, 2006 1:11 PM  
Blogger Peter said...

annie: Håller med. Det känns som det räcker nu. Eller får de anstränga sig lite och inte bara räkna cash.

kerstin: Bra, då har vi en deal. Annars kommer jag till dig. Bara så du vet! Kram!

December 07, 2006 2:10 PM  
Anonymous Anonymous said...

Madonna vill slå sig in på klädmarknaden och HM vill fortsätta sitt samarbete med kända namn. Men istället för att göra nåt eget (Madonna, se och lär av Sean John och Lamb) försöker båda spela safe genom att samarbeta med ett etablerat namn. Resultatet kommer förmodligen att bli totalt intetsägande och reas ut efter en vecka.

December 07, 2006 2:25 PM  
Anonymous Anonymous said...

Men å andra sidan, H&M utanför Södermalm är nog mycket mer Madonna än Viktor & Rolf. Noterade i helgen att det finns en hel del kavajer med pilar kvar på Hamngatans H&M...

December 07, 2006 2:34 PM  
Blogger Peter said...

maria: Exactly my point! Jag tror bara inte att hon skulle fixa det på egen hand. Dessutom tycker jag att hon är enormt tråkig. Men det är ju bara jag.

b diddy: Så du menar att jag är södermalmcentrerad? ;) Men du har rätt, Madonna är lite som Sverige. Vi är grymma på att hänga på liksom. Med några briljanta undantag förstås. Oj, låter som Johan Renck. Sorry. Även om han är exakt likadan. Så who am I...

December 07, 2006 3:05 PM  
Anonymous Anonymous said...

jag tror nog HM vet vad dom gör :)

December 07, 2006 5:34 PM  
Blogger Peter said...

lolita: Ja, för den förra H&M-kampanjen med Madonna gick ju bra. Not! Men Madonna gillar ju Sverige och H&M gillar ju Madonna så det säljer nog...

December 07, 2006 6:20 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ja.. gäsp sa jag. Visst det kommer bli hype och folk kommer tycka det är spännande men det känns lite avslaget på något sätt.

Ja, förra gången.. ser att de börjar rea ut joggingdressen nu ;) kanske man ska slå till på en dräkt att gå och mysa med hemma ;)

December 07, 2006 8:22 PM  
Blogger dddd said...

Ich, den där joggingdressen var lite för polyester-ig för min smak... inte mkt att hänga i julgranen. Undrar vad det blir för samarbete härnäst? Hmmm... ;)

December 07, 2006 8:40 PM  
Blogger Peter said...

ida: Ja, jag gäspade också. Kändes supertrist. Men det kommer ju att sälja. Lite. Men inte till mig. Eller dig.

miss keepyourdistance: Håller med. Den var att ett material som startar skogsbränder. Ja, jag vet inte ens om jag vill veta. Eller det vill jag ju såklart. Skulle vilja ha mer fingertoppskänsla bara. Och nån som jag blir överraskad över att de varit modiga och valt.

December 07, 2006 10:06 PM  
Blogger Lina said...

håller med! jag är så jvla trött på allt vad samarbete heter numer...och madonna..tänk lite längre tack! jag tror jag mår illa snart..hur kul var det senaste de gjorde...?! en jäkla tracksuit!...kom på ngt bättre lr sluta med alla samarbeten!!

December 07, 2006 11:44 PM  
Blogger Lina said...

ursäkta att jag lät lite arg lilla peter...det var ju inte på dej som du förstår...hehe.

December 07, 2006 11:45 PM  
Blogger Peter said...

lina: Ha ha, förstår att du inte blev arg på mig. Men jag fattar din reaktion. Det är ett synnerligen trist och fattigt val.

December 08, 2006 11:35 AM  
Blogger Emily said...

word, baby.

December 09, 2006 5:18 PM  
Blogger Peter said...

babydoll: Bra. Skönt att höra att jag inte äe ensam!

December 10, 2006 8:56 PM  
Anonymous Anonymous said...

De kan göra ett samarbete med mig istället. Det säljer väl iaf. liiite bättre än tracksuiten!

December 12, 2006 10:09 PM  
Blogger Peter said...

hanna: Typ Hanna Fridén for Hennes&Mauritz. Hell Yeah. Jag är med alla dar i veckan!

December 13, 2006 4:28 PM  

Post a Comment

<< Home