Sunday, December 03, 2006

David och Martin

Förresten. Jag tror David och Martin öppnade sin butik i fredags. Är inte helt helt 100, men om så är fallet så ligger den i alla fall på Hökens gata 5. Brevid Ida och Malins butik Wardrobe. Typ.

Helt fantastiskt och bedårande smycken som borde ligga på varenda önskelista året om. Siffer-kollektionen har ni ju sett överallt och kanske även kycklingfötterna. Och kanske de andra kollektionerna också.


Men har ni inte det, så klicka dit. Eller trippa upp för Hökens gata några meter. Ni blir inte besvikna!

15 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Såå underbara smycken! Gillar speciellt alla siffror.Jag var där en sväng i lördags och enligt David så hade de öppnat först igår.

December 03, 2006 11:02 PM  
Blogger Peter said...

Bra att du har koll, Mia. Håller med, siffrorna är jättejättebra.

December 04, 2006 10:13 AM  
Blogger Kerstin said...

Ja, tänkte just skriva att Mia hade varit där - SJÄLVKLART att jag ska titta in nästa sväng jag är på Söder. Puss.

December 04, 2006 11:09 AM  
Anonymous Anonymous said...

Det är så fint att jag aldrig märker butikerna som ligger på min egen gata, öhueh.

December 04, 2006 2:08 PM  
Blogger Peter said...

kerstin: Det ska du absolut. Du är för övrigt alldeles för sällan på söder. Kom hit så går vi och tar en drink efter jobbet nån dag. Tycker jag.

hanna: Ha ha, jag vet, vågade inte skriva det, men den ligger nog ännu närmare än 50 steg. Och vi borde också ta en drink efter jobbet nån dag. Typ samtidigt.

December 04, 2006 2:44 PM  
Anonymous Anonymous said...

Smartasmia tycker väldeliga om D och M-smycken och har trånat efter dem förut hos bl a Nitty Gritty. Att de sedan smäller upp butik i mina "hoods" är helt OK:-)

December 04, 2006 5:11 PM  
Anonymous Anonymous said...

jag passerade uppenbarligen butiken idag, två gånger, men missade den.

December 04, 2006 9:10 PM  
Blogger a spoonful of mint said...

Åh, då måste jag kika förbi där.
Jag har ju inte varit på Wardrobe heller
så det passar ju utmärkt.

December 04, 2006 11:02 PM  
Blogger spacedirk said...

Och där jag bor öppnar de bara en ny galleria. Den kommer troligtvis att innnehålla:
ett bolag
en vi
en och annan tobaksbutik
en t-banespärr
med lite tur en blomsterbutik
och kanske - om jag är väldigt snäll - ett bageri
Nackdelen: Det ser ut som om Crave och korvmojen försvinner. Och porten till vår gård....
=)

December 05, 2006 12:31 AM  
Anonymous Anonymous said...

Förstår dig, Dirkster. Hornstull borde slippa en galleria. Det där börjar ju spåra ut totalt. I bästa fall får ni en sämre variant av Ringen, och hur rolig är det? Nu vill jag se dig dela ut flygblad för att stoppa gallerian. Eller kräva lite kvalitet. Do it, Dirk Diggler.

December 05, 2006 9:33 AM  
Blogger Peter said...

mia: Och Peter håller med Mia!

cherry: Bra jobbat! Har inte varit där så jag kan ju inte direkt säga att jag vet exakt hur den ser ut heller...

yeh-yeh girl: Do it. Och glöm inte Wardrobe.

shopoholychic: Kycklingfötterna är läskiga. Hade lätt valt siffrorna framför dem. De ser alldeles för verkliga ut. Fast det är ju såklart det som är grejen. Men kycklingfötter är läskiga.

dirken: Såg skisserna. Det såg förskräckligt ut. Hornstull är ju hornstull. Inget jävla västermalm.

diddy: Håller med. Och nu rycker ju dessutom Ringen upp sig. Jag tycker Dirken kan rita hela skiten själv.

December 05, 2006 9:56 AM  
Anonymous Anonymous said...

Åh! Fina saker. Men kycklingfötterna... KFC goes Voodoo-chic. Är det ett sånt halsband man får när man jobbat 20 år på Kronfågel?

December 05, 2006 11:01 AM  
Blogger Peter said...

maria: Rättstavat! Om man får ett sånt halsband efter 20 år på Kronfågel kan jag tänka mig att byta jobb. Alternativt börja jobba på KFC.

December 05, 2006 11:57 AM  
Blogger fruitcocktail said...

Jag vill ha halva deras affär i julklapp. Undrar om det kan vara möjligt;)

December 05, 2006 12:18 PM  
Blogger Peter said...

fruitcocktail: Det är absolut möjligt. Jag lovar. Det är väl det minsta man kan begära. ;)

stephanie: Eller hur! Go buy.

December 05, 2006 2:31 PM  

Post a Comment

<< Home