Wednesday, December 06, 2006

Champagne, choklad och toaletter.

Ramlade in på en champagne- och chokladprovning efter jobbet igår. Jag skulle ju bara gå hem. Direkt. Och göra låtlistor. Så jag kan spela. Men så blev det ju inte riktigt. Det var en rätt tråkig inredningsbutik i city som höll i spektaklet och snygga möbler hade de verkligen inte. Men champagnen var god och chokladen ännu godare.

Efter det försökte vi komma på ett enda ställe i city som vi kunde gå till. Vi kom bara till Riche. Och varenda gång vi kommer dit, när det inte är en bra dj som spelar, så konstaterar vi ju att det bara är kostymer. Och inte snyggt sittande sådana heller. Jag tror jag måste sätta upp nån slags grundregel. Bra dj = gå in. Vanliga bartendern som pluggar i sin ipod = inte gå in. Så får det bli.

Men toaletterna var roliga. Man skulle nog till och med kunna gå så långt att säga att det handlade om konst. Förmodligen bara i väntan på ombyggnad men i alla fall. 4 toaletter och alla med ett eget uttyck. Från trä och betong till marmor med guldtext. Och eftersom jag brukar plåta toaletter så fick även de här vara med. De var nog behållningen.

Och eftersom mongoblogger vägrar låta mig lägga upp en bild får jag väl göra det en annan gång!

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Men då kanske jag går till Rich ikväll och tittar på toaletter :D? För idag saknar jag Lydmar omänskligt mycket.

December 06, 2006 4:50 PM  
Anonymous Anonymous said...

Menade förstås Riche.
Kan inte stavva rett ibland.

December 06, 2006 4:52 PM  
Blogger Peter said...

annie & co: Ja, Lydmar hade funkat alldeles utmärkt igår. Riche kan vara så jäkla up tight.

December 06, 2006 9:45 PM  
Blogger Linda K said...

fnissar lite åt och diggar ditt användande av mongo :)

December 06, 2006 10:12 PM  
Blogger Peter said...

linda k: He he, ja, fast jag kom på att man kanske inte ska säga så... Å andra sidan var ju blogger helt kokobello igår.

December 07, 2006 11:00 AM  

Post a Comment

<< Home