Tuesday, December 05, 2006

C'est Bon!

Som jag skrivit här innan var jag en stor vän av både pop och bibel. Det har liksom inte funnits nån annan svensk tidning som kunnat fylla ut deras skor sen Bonniers tröttnade. Tycker jag. Ibland är Bon väldigt nära. Och ibland är de faktiskt där. Och tidningen blir bara bättre och bättre. För ett tag sen tog Madelaine Levy över chefredaktörsskapet och riktningen börjar sätta sig känns det som.

Nu är det dessutom klart med den nya moderedaktören. Och det blev ju ingen mindre än Marina Kereklidou. Bra designer, grym stylist. Hon har ju gjort bra grejer hur länge som helst och jobbat med Bon flera gånger tidigare så det kan ju bli riktigt bra. Och med lite tur kan hon styra upp några fler jobb som slöj-plåtningen som hon gjorde med Jimmy Backius.

Så bra jobbat. En redan väldigt bra tidning blir förhoppningsvis ännu bättre.

10 Comments:

Blogger Vera said...

Det ska verkligen bli intressant o se vad Marina kommer tillföra Bon.
Jag tycker att Bon är en av dom intressantaste tidningarna just nu
Tjoflöjt:)

December 05, 2006 4:34 PM  
Blogger Peter said...

Håller med. Den blir bara bättre och bättre. Och, japp, ska bli spännande att se vad Marina tillför.

December 05, 2006 4:53 PM  
Blogger Lina said...

ja....de är bra jävla nära ibland...jag tycker fruktansvärt mycket om bon. den är så mycket "min " tidning som en svensk tidning kan bli för mig.

December 05, 2006 4:59 PM  
Blogger Kerstin said...

Ja, gud vad kul att Marina Kereklidou blir moderedaktör - det kan ju bli hur bra som helst :)

December 05, 2006 5:12 PM  
Blogger Peter said...

lina: Så är det för mig också. Min mesta svenska tidning. Min enda faktiskt.

kerstin: Ja, det kan verkligen bli det. Det är förresten inte den du ska formgiva va? För då jäklar ska jag också ha det jobbet... ;)

December 05, 2006 5:26 PM  
Anonymous Anonymous said...

Japp bon är bra! Borde prenumrerar ju..

December 06, 2006 9:16 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ja, så här några år efteråt börjar jag komma över att loggan ser ut som en tribal-tatuering... Ett steg framåt.

December 06, 2006 9:31 AM  
Blogger Peter said...

ida: Ja, det borde du. Dessutom har de en deal nu så att man får Dermalogica-produkter om man tecknar en prenumeration nu.

b diddy: Ja, jag har inte glömt hur avigt inställd du var redan vid första numret. Just på grund av loggan. Som jag konstaterat innan har vi nog rätt jobb. ;) Men Bon är riktigt bra nu faktiskt.

December 06, 2006 9:36 AM  
Anonymous Anonymous said...

Jo, men jag har faktiskt tagit mig förbi första sidan och läser tidningen då och då, och det brukar gå bra. Vissa nummer är bättre än andra. Jag uppskattar ju när modebilderna varvas med långa välskrivna texter också. Ibland radar de upp tre-fyra modejobb på rad inne i tidningen, då blir det gärna att jag bläddrar lite för fort...

Och så jämförde man ju med Bibel i början. Men jag håller med, Bon är väl det bästa vi har just nu.

December 06, 2006 10:03 AM  
Blogger Peter said...

Jo, jag vet. Men bibel var ju helt sinnessjukt bra så det är svårt att komma dit. Även om den såklart ibland var mer än lovligt pretto. Bon är absolut det bästa vi har på svenska.

December 06, 2006 10:10 AM  

Post a Comment

<< Home