Friday, November 03, 2006

Växjö överallt!

Okej, det var kanske inte rikigt i klass med när Bono skriker "Johnny Drama" inför en fullsatt stadium till Johnny Drama när hela entouraget är på U2-konsert. Men ändå! För övrigt var Evan Dando tråkig som fan. Ointresserad och oinspirerad. Vi var ju förvisso inte där för deras skull men jag brukar kunna uppskatta en livespelning. Oavsett, liksom. Vi var mest förundrade över att publiken, som alla (fullt musikgenreriktigt) var iklädda kläder från Carlings, kunde texterna till ALLA låtarna.

Coolast på hela stället var dock Nana. En japansk tjej från Tokyo som flygit hit bara för att se mina kompisars två spelningar. Det var en väldigt skön tjej. Lite kokobello. Men skön. Självklart plåtade hon oss för vi ju var "sooooo cute". Och jag kan numer, eller kunde iaf igår, uttala mitt namn på japanska. Hana var inte heller så intresserad av Lemonheads.

Sen fick vi två påsar skumtomtar för priset av en i selectahmaskinen.

8 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Bara för att jag läser dig i smyg ska du inte tro att jag inte sitter och försöker formulera smartheter inuti mitt huvud. Jag gillar det du skriver!

November 03, 2006 2:39 PM  
Blogger Peter said...

Åhh, tack! Vad glad jag blir. Är helt övertygad om att du formulerar smartheter!

November 03, 2006 3:32 PM  
Anonymous Anonymous said...

Åh två för en, vilken lycka. Skumtomtar som är så gott! De finns redan alltså. Då blir det nog en påse på väg hem ikväll. Och så kör vi skumtomtebloggpsykos i år igen :)

November 03, 2006 5:24 PM  
Blogger Peter said...

Ida: Japp, jag blev jätteglad. Och käkade upp hela påsen. Trots att det inte är mitt favvogodis. Men det gick alltså alldeles utmärkt.

November 03, 2006 6:04 PM  
Blogger sara said...

Jag o Ben har också smaskat skumtomtar på tunnelbanan en gång för länge sedan. Han hade en jättefin jacka på sig då. Tror jag sa det 26 gånger den färden. Skumtomtar är gott. Gud vad sugen jag blev på det nu...

November 03, 2006 10:13 PM  
Blogger Peter said...

Darling! Ja, du och Ben har absolut käkat skumtomtar. Ni är ganska bra på det. Och han hade ju en snygg jacka, då ska man ju säga det. Bra att du är tillbaka! Har saknat dig!

November 04, 2006 8:54 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jajamän. Vi åt skumtomtar. Och nu var det alltså dags igen. Automaten vid Medborgarplatsen gav oss två påsar till priset av en. Så julen börjar tidigt i år, i dubbel bemärkelse.

Synd bara att den där jackan inte har några fickor. Det första som hände med den var att jag tappade min telefon, och Peter var med... Och jackan har inte riktigt hämtat sig från chocken. Men den är fin. Tack!

November 06, 2006 9:44 AM  
Blogger Peter said...

Just det ja. Telefonkvällen. På medis om jag inte minns helt fel. Men det var ganska varmt ute. Kanske därför jackan var på dåligt humör...

November 06, 2006 5:03 PM  

Post a Comment

<< Home