Thursday, November 30, 2006

Inte bara vintage.

Eftersom jag inte bara består av köpa italienska vintage-väskor och Nitty Gritty-strumpor, utan faktiskt även har ett hjärta, har jag helt enkelt klippt och klistrat från Mias blogg. För det kändes en aning viktigare än just ovan nämnda ting. Egentligen. Ju.

"Bostället är ett härbärge för några få (10 platser/natt) hemlösa på Högbergsgatan 51 i Stockholm. Idag fyller de 5 år och för att fira detta bjuder de in allmänheten på öppet hus och tårtkalas mellan kl 15 och 19. Samtidigt uppmanas du som har lite kläder över att passa på att skänka dessa - speciellt värmande vinterkläder då många hemlösa får amputera fingrar och tår när kylan väl sätter in på allvar. Ta alltså med varma tröjor, jackor, skor, strumpor, underkläder m.m. som är nytvättade och fräscha om du går dit ikväll."

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Tack vännen för stor insats - det uppskattas (tjejen i Boställets personal som jag pratade med i morse blev jätteglad när jag sa att vi skulle försöka få ut det idag)! Tjipp, Mia

November 30, 2006 10:37 AM  
Blogger Peter said...

Såklart. Jag har ju en blogg. Och den är till för att användas!

November 30, 2006 3:39 PM  

Post a Comment

<< Home