Tuesday, August 22, 2006

Velour SS07

Måste säga att dom gjorde precis som jag önskade. Överraskade. SS07 kan nog funka ganska ordentligt bra för Velour tror jag. Visningen, som ägde rum under St. Eriksbron, var riktigt bra. Velour ville ta oss tillbaka till Brooklyn 1980 och gjorde det bra. Skön gammal acid house, ljudet från tunnelbanan och urindoft under bron så det stod härliga till.

Och kläderna var väldigt 1980. Smala byxor med vidd upptill och grymma axelvaddar i dom ärmuppkavlade kavajerna. Mycket vitt och grått. Och lite svart. Och till det mintgrönt, rosa och blått. Är inte helt hundra på dom rutmönstrade stickade tröjorna. Lite för mycket Studio Line hårgelé-förpackningsdesign än så länge. Men det smala siluetten är ju grym. Både på killar och tjejer.


Det är ganska mycket gata. Och alltså, dom vill ju att det ska vara mycket gata. Fast kanske inte direkt varken punkgata eller hiphopgata. Och inte modsgata heller. Mer lite välklädd, dressad, gata kanske. Det fanns nåt där som var kul. Vill se mer.

7 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Det var en bra show. Vet du kanske vad det var för musik?

August 23, 2006 1:37 PM  
Blogger Peter said...

Nope. Det var nån gammal acid house, men jag har tyvärr inte en aning om artist eller låt.

Men om du vill ha nåt i den stilen kan du ju alltid ladda ner "We Call It Acieed" med D-Mob...

Acid House Anthemn typ...

August 23, 2006 4:10 PM  
Blogger Lina said...

jag vet inte vad det är. men jag gillar inte velour.

August 23, 2006 9:19 PM  
Blogger Peter said...

Jag vet. Har samma läge. Så jag jag hade extremt låga förväntningar. Men det var bra faktiskt.

Men dom borde jobba lika mycket på sitt varumärke och vara lika varsamma om det som sin design.

För jag håller med...

August 24, 2006 8:59 AM  
Blogger Lina said...

ja. det tycker jag också annars hamnar man lätt i j.lindeberg fällan. inte bra. fast jag måste erkänna att jag såg en trenchcoat där förra våren som var snygg. så helt fult har jag väl inte tyckt allt har varit =). vi får väl se med den här kollektionen sen då.

August 24, 2006 3:39 PM  
Blogger Peter said...

Håller med. Vi har visst mer än Uffie gemensamt...

August 24, 2006 3:54 PM  
Blogger Lina said...

seems like it =D

August 24, 2006 4:16 PM  

Post a Comment

<< Home