Friday, August 18, 2006

Rihanna och Cassie

Puffy blev förstås lite avis på att se hur mycket dollars Rihanna spelade in till Jay Z så han ville också ha en modern rnbpoptjej på Bad Boy Records och signade Cassie. Det var ganska bra gjort. Eller väldigt till och med. För även om Pon De Replay svängde ganska rejält så känns det som Cassie kommer att leva längre. Tror jag.

Cassie - Me and U

Har ju funnits ute ett tag men i alla fall. Finns ju en miljard remixer i omlopp också fast ingen lika bra som originalet. Kanske Diplos (med gitarrer!) i så fall. Och om du inte tröttnat på Ying Yang Twins funkar den också.

Soft. Slö. Bra beats. Skruva upp basen!

3 Comments:

Blogger Lina said...

jag vet inte varför jay z frontat rihanna så mkt, eller det kanske bara är jag som fått för mig det, tierra mari är ju så mycket mer.

August 24, 2006 8:27 PM  
Blogger Peter said...

eller hur... rhianna är väldigt mycket pop. tierra mari, eller cassie är ju på en helt annan nivå. eller också handlar det helt enkelt om att jigga vill ha ännnnnnu mer stålar.

August 25, 2006 9:07 AM  
Anonymous Anonymous said...

tack för tipset. efter att ha lyssnat på låten kan jag dock säga att jag föredrar rhianna. mer drag!

August 29, 2006 8:41 AM  

Post a Comment

<< Home