Monday, August 14, 2006

Emirates och Adidas

Emirates Stadium. Nya arenan för Arsenal. Stor och ganska snygg, faktiskt. Och ligger precis bredvid Highbury och dessutom en liten trevlig park, eller mer liksom... mininaturreservat, där man kan kolla på små grodor, fjärilar och andra små hödjur och amöbor ungefär som på biologin på högstadiet. Skitskumt. Men i alla fall. Ny säsong. Utan Dennis Bergkamp. Och utan Sol Campbell. Men förhoppningsvis med Ashley Cole. Det går nog bra. Såklart.

Fast det jag egentligen skulle skriva var att jag helt hade missat att både Liverpool och Chelsea bytt tröjmärke. Liverpool från Reebok till Adidas. Och Chelsea från Umbro till Adidas. Hade helt missat det. Inte likt mig. Att Thierry Henry bytt dojjer från Nike till Reebok visste jag ju såklart. Och att gunners numer kör Fly Emirates istf O2 på bröstet. Men att Adidas plockat hem både Liverpool och Chelsea är bra jobbat. Duktig marknadschef. Alternativt rik.

Och att McClaren dissat Becks för Aaron Lennon. Vilket jag tycker är koko även om Lennon är blixtsnabb och jag kan fatta om han vill sätta avtryck direkt (ungefär som när en ny vd byter byrå det första han/hon gör) men ändå. Det finns bara en som Becks. In my humble opinion... Och om inte jag minns helt fel låg han bakom typ samtliga engelska mål i VM. Och senast England mötte grekerna så var det ju typ David Beckham mot Grekland. Så vi får väl se...

Men nu är i alla fall Premier League snart igång igen. Och snart även Champions League. Så frågan är vem som vinner den här säsongen. Både på riktigt och vårt tips. Ann ligger bra till. Och Ben. Och Sara. Inte jag. Om inte Arsenal vinner förstås.

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Mannen på sporten avvaktar PL-guiden som kommer inom kort. Det blev liksom mycket om knarket i Götet istället. Måste plugga lite innan jag sätter mig och tippar. Men intressant att Arsenal plockar Chelseas sponsor. Nu liknar Chelseas tröjor Real Madrids ganska mycket, med adidas-logga och mobil-sponsor.

August 14, 2006 3:05 PM  
Blogger Peter said...

Ja, Chelseatröjorna var rätt snygga faktiskt. Fast Liverpools var ännu bättre. Nästan lite retroadidas-touch på dom. Barca vinner inte CL i år igen i alla fall. Men jag har ju haft fel förut...

August 14, 2006 3:43 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jag tror inte heller på Barca. Själv är jag inte jätteförtjust i Liverpool-tröjorna. Jag kan ha svårt för kragar på fotbollströjor, bland annat... Fast-bortatröjorna är roliga. Som ett retro-rumänskt landslagsställ, eller nåt.

August 14, 2006 4:11 PM  
Blogger Peter said...

Retro-rumänskt landslagsställ är för övrigt riktigt snyggt rent språkligt...

Nu har jag precis haft ännu ett lycktat möte med stureplansfolket. Undrar när bakslaget kommer...

August 14, 2006 5:51 PM  
Anonymous Anonymous said...

Det blir inget bakslag, Du har hittat din publik nu.

August 14, 2006 10:30 PM  

Post a Comment

<< Home