Saturday, July 08, 2006

Je ne sais pas...

Ja ja, när jag köper shorts kommer saklart stora thunderstormen indragandes. Sa nu är det inte monstervarmt längre. Vilket känns helt ok. Har spenderat hela dagen i butiker idag. I allt fran Colette, men en miljard supertrendiga japaner och modeller med portfolios under armarna (klyshigt jag vet...), supersale pa Galerie LaFayette som självklart var värdelös och ett antal sma butiker som jag inte vet vad dom hette än mindre vet var dom ligger.

Men frassarna är snälla. En snubbe provade likadana shorts som jag och jag fragade om han gillade dom. Pa engelska. Han tvekade lite, tittade pa sin flickvan och sa: Ehhh, you tell... Hon sa: Ehhh, he... no... we... like them better on you.


Merci beaucoup, cheri!

Och pa dom kommunala, eller vad man nu ska kalla dom, skyltarna där det i vanliga fall star viktig kommunal information, star det mest allez les bleus och merci zizou om vartannat. Dom är väldigt sugna pa VM-final.


3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

bonjour mon frere! Varmen kom tillbaka sa fort ni lamnat Paris... jag hoppas ni hade en fin sejour i London ocksa. Det blev inget VM-guld for Zizou denna gangen, bara en sorgsen sortie ur landslaget. Men, som sjalvaste Chirac uttryckte det; du ar ett geni, en karlkesfull man, och det ar darfor vi alskar dig! Jag haller med. Bada lugnt i nya poolen hos Thyden. kram fran lillan

July 12, 2006 12:42 PM  
Blogger Karin said...

Var har du tagit vägen luv? Borta från bredbandsträsket?
Terrassen var riktigt-riktigt bra igår, med gästdj från barca, man kunde nästan låtsas att man var där istället för här...
Själv drar jag norrut i morgon! Salt i håret, sol, vind och blåbär hägrar...

July 14, 2006 2:48 PM  
Blogger Peter said...

Tillbaka för ett extremt kort ögonblick. Ska också till sol och hav. Och surfingbrädor. Ses snart.

July 15, 2006 1:45 PM  

Post a Comment

<< Home