Wednesday, June 28, 2006

Pavão!

Det är helt otroligt svårt att jobba idag. Det är jätteroligt med reklam. Absolut. Men just nu vill jag bara läsa bra texter, lyssna på jättebra låtar och se snygga saker. Och fortsätta välja låtar till white wedding nummer två... Det är alltid lite tricky det där. Även om jag "får spela precis vad jag vill..." så går det ju inte. Flosstradamus-remixen på Laffy Taffy till exempel? Eller Kornéls grymma ihopslagning av Corona och Booka Shades? Lily? Uffie? Annie?

Och så jag vill bara koncentrera mig på kvartsfinalerna. Och dom kommande semifinalerna. Är i Paris när England möter Frankrike eller Brasilien. Min systers pojkvän är från Rio. Så vill jag se matchen på en sunkig engelsk pub med landsförvisade engelsmän lyssnandes på Sex Pistols version av God Save the Queen? Eller vill jag se den på en brasiliansk joint med en miljard utspökade brasilanos lyssnandes på samba för att sedan glädjerusiga gå till någon skitläskig källarklubb och dansa sig genomvåt till stenhårda Bonde Do Role-remixer? Med risken att jag eller dom är skitförbannande... Tur att jag vet att påfågel heter pavão på portugisiska.

Och ja, jag förutsätter att England slår Portugal i kvarten.

3 Comments:

Blogger Johan B said...

I know the feeling! Fast jag jobbar ju inte med reklam. Jag jobbar med lite mindre roliga saker.

June 29, 2006 12:31 PM  
Blogger Peter said...

Ja, det kunde varit betydligt värre...

Fast jag är grymt avis på din lördagsshoppingrunda. Tror jag ska göra om exakt den, när jag kommer dit om två veckor. Så om du vill kan du fortsätta med resten av kvällen också...

June 29, 2006 12:59 PM  
Blogger Johan B said...

Vi skall se vad vi kan göra.

June 29, 2006 1:13 PM  

Post a Comment

<< Home