Thursday, July 06, 2006

Allez les bleus! (igen)

Paris. Är. Jättevarmt. Och att skriva pa en brasiliansk mac är totalt uppfuckat. Sa det blir inte manga poster fran det här landet. Dessutom har vi letat färdigt efter ett sätt att skriva den där bokstaven som har ett a med en ring över...

Igar slog les bleus ut Portugal. Vilket fick fransmännen att go bananas. Facit: En skjuten, en knivskuren och 5 motorcykelolyckor. I Paris bara. Själv blev jag vittne till ett gäng kids som försökte välta en bil. Och sen fortsatte dom med att hoppa pa ett stort antal andra. Medan det fortsatte strömma in bilar fran alla hall. Det blev lite lugnare vid typ halv 4 i morse... Vill inte vara här när dom kravallar pa riktigt nästa gang. Zizou är i alla fall den store hjälten. Jävlar vad folk gillar Zinedine Zidane. Och jag har lärt mig hyllningssanger pa algeriska. Eller lärt och lärt...


Annars har det varit en soft dag. Det är som sagt ganska varmt. Och jag behöver ett par shorts. Och helst inte skavsar pa tarna. Jobba försiktigt...


A bien tôt.

2 Comments:

Blogger Karin said...

Enda såren på tårna här uppe är av klumpiga mansfötter från trångt dansgolv... (man kan tro att jag varit på styrdans va! Nä, skitbra tung house dansar jag till.).
Lyckats med: Få löfte av vakten på terrassen att komma in gratis när han jobbar (wheeee vilken accomplishment!). Det innebär att man måste gå dit även andra kvällar ibland så att han minns det, åh, såna betungande plikter!
Här också sjukt varmt.
Köpt gasolgrill bestående av 35 lösa delar och cirka 80 skruvar. Skojar inte. Är nog klar med den lagom till att du kommer hem ;-)
Enjoy la france!

July 07, 2006 3:46 PM  
Blogger Peter said...

Duktigt! Ser fram emot grillning med tillhörande dryck...

July 07, 2006 6:52 PM  

Post a Comment

<< Home