Thursday, June 22, 2006

Midsommarafton.

I morgon är det midsommarafton. Och med mitt posse brukar det sluta med nakenbad, jordgubbar, champagne, sill och oändliga mängder av snaps. Och inte nödvändigtvis i den ordningen. Förutsatt att Ben&Jen inte är monsterjetlaggade förstås. Men det slutar i 100 procent av fallen att det dansas till solen går upp i antingen min, eller Luddes, trädgård.

Förra året dansade vi till M.I.A. Jättemycket. Jättelänge. I år kommer vi med all säkerhet att dansa till TTA ända till korna kommer hem. Och eftersom någon precis krävde (okej, bad snällt...) om ett blandband så kan jag ju lägga ut en del av det här... Titlarna i alla fall. Nedladdandet och ordningen får ni styra upp själva...

1. Lily Allen - Smile
2. Nelly Furtado - Say It Right
3. TTA - Silly Crimes
4. Peter, Bjorn & John - Young Folks
5. Christina Aguilera - Ain't No Other Man
6. Primal Scream - To Live Is To Fly
7. Mariah Carey - Emotions (dj copy remix)
8. Hot Chip - And I Was a Boy From School
9. Cat 5 - Stretch and Bend
10. Friday Bridge - It Girl (Nicolas Makelberge Remix)

Och så sen är det bara att sätta på TTA och "25 years and runnin'" på repeat och höja volymen så är natten räddad...

3 Comments:

Blogger Johan B said...

Är "25 years and Running" en parafras på Blaze's "25 Years Later"?

Det har jag undrat i ett par veckor.

June 22, 2006 4:44 PM  
Blogger Peter said...

Det är nog faktiskt inte helt omöjligt... Hoppas London är snällt mot dig på midsommarafton.

June 23, 2006 3:57 PM  
Blogger Johan B said...

Jag hoppas att dagen efter midsommardagen är snäll mot mig. Varför kommer du snart förstå. För att få reda på varför så snabbt som möjligt rekommenderar jag att du skriver upp dig för vårt nyhetsbrev.

June 23, 2006 4:44 PM  

Post a Comment

<< Home