Friday, June 01, 2007

Så gör man!

Har ju lovat att jag inte ska tokhylla föreställningar efter att de har slutat gå. Eftersom ni ju då inte har möjlighet att se dem. Men sista föreställningen igår av Natten är dagens mor och Kaos är granne med Gud, dubbeln av Lars Norén i regi av Tobias Theorell, på Stadsteatern var 4 timmar och 40 minuter helt jävla magiskt skådespeleri. Jag blev helt golvad. Det var länge sedan jag såg skådespelare ta ut sig något så enormt. Hur de har orkat spela den 3 kvällar i veckan går över mitt förstånd.

Och att Sven får Thaliapriset är inte det minsta konstigt. Herre min skapare vad ni måste se den om den sätts upp igen nästa vår. Niklas Falk, Katarina Ewerlöf, Fredrik Gunnarson, Sven Ahlström och Jonas Falk - jag tror aldrig ever jag sett dem bättre. Sällan har de stående ovationerna varit mer motiverade.

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Verkligen!

June 01, 2007 4:19 PM  
Blogger Peter said...

tina: Ja, jag misstänkte att du skulle hålla med mig...

June 02, 2007 12:52 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hehe - jag FÖRSTÅR inte alls hur du kunde ana det...

June 02, 2007 10:16 PM  
Blogger Peter said...

tina: Inte jag heller. ;)

June 03, 2007 7:10 PM  

Post a Comment

<< Home