Wednesday, May 30, 2007

Konstigt!

Panikåkte till Göteborg igår. Ner till vårt tryckeri. Nu åker jag till Stockholm igen. Fördelen med att ha ett tryckeri i Göteborg är att man blir bjuden på helt galna middagar kvällen innan man ska på intag. Ja, det är väl typ den enda fördelen.

Tryckerier är roliga. Man hittar alltid en massa skumma trycksaker om ämnen som är helt way out. Vad sägs om "Volvo Trucks in famous places". Med bilder på tuffa Volvolastbilar världen över. Tuff Volvolastbil vid Taj Mahal, tuff Volvolastbil i Rio och tuff Volvolastbil vid Golden Gate-bron osv.


För att inte tala om årsredovisningen för Nordens Ark. De är ju så sjukt insatta i sitt ämne och deras målgrupp har ju med all säkerhet full koll på texterna, men läser man det som totalt oinitierad är det stor humor. Man får till exempel veta att snögetterna nu kommer att få ge vika för mer utrotningshotade getter. Allt på inrådan av den internationella getkoordinatorn i Amsterdam. Det är ju helt fantastiskt roligt. Det finns en internationell getkoordinator som bestämmer vilka getter som ska vart och hur många som ska finnas på olika ställen. Helt briljant! Dessutom behöver vi som läsare inte vara oroliga, för getbeståndet vid Nordens ark kommer ändå att bestå av 2,4 djur. I love it.


Och så har jag köpt ett par chinos till. Om nån undrade. Och nästan skrivit klart en artikel. För tillfället är jag i Södertälje och radio rippen på M.I.A's Boys och remixen på This Is Why I'm Hot med MIMS går på repeat på vansinnig volym. Snart hemma.

6 Comments:

Blogger a spoonful of mint said...

Jag som just undrade över både getterna och chinosarna.

Du kanske kan göra en egen trycksak "chinos in famous places", börja med Södertälje.

May 30, 2007 6:44 PM  
Blogger Annie - PD said...

hahahaha :D jag dör av skratt! Getgrejen var ju underbar.

Gällande Volvolasbilarna så skulle säkrt Mr T. vilja ha den utan att tveka. Han har ju precis köpt en brandbil som är en Volvo C303. Puh...

May 30, 2007 8:00 PM  
Blogger Smartasmia said...

Hehehe...ja, du -vad säger man? Helt OK med både Volvosen och getterna! Och när jag ändå håller låda; ett litet svar ang. måndag (om och i så fall hur många) vore hyvens:-) tjipp

May 30, 2007 9:08 PM  
Blogger Peter said...

yeh-yeh girl: Klart du undrade. Det är ju exakt sånt som rör sig i din fantastiska skalle! Gör du bakgrundsresearch till trycksaken?

annie: Jag vet! Min tryckerikille fattade inte alls varför jag satt där och skrattade högt. Borde tagit med ett ex för det var verkligen helt helt strålande. Han har köpt en brandbil alltså? Respekt!

smartasmia: Just det. Jag ska kolla. Vi har eventuellt nån jobbgrej men jag kanske kan hoppa den. Mejlar imorgon.

May 30, 2007 10:06 PM  
Blogger a spoonful of mint said...

Jag jobbar på det som bäst.

Kom just på att jag och min pappa hade en idé om att fota ett bananskal på olika ställen i världen. Vi kom bara till Nice, för det var där vi var när vi kom på idén...

May 30, 2007 10:45 PM  
Blogger Peter said...

yeh-yeh girl: Inte ett och samma bananskal världen över hoppas jag... För det skulle förmodligen bara bestå av atomer lagom till Taj Mahal-plåtningen. Bra att du researchar. Kan behöva all hjälp jag kan få!

June 01, 2007 8:59 AM  

Post a Comment

<< Home