Monday, May 28, 2007

Henke!

"Den allsvenska matchen mellan Kalmar FF och Trelleborg på Fredriksskans var också domare Tobias Mattssons allsvenska debut. Han ersattes av fjärdedomaren Henrik Nilsson, Växjö, som gick in som huvuddomare.

Men när Tobias Mattsson tvingades utgå fick fjärdedomaren Henrik Nilsson, göra allsvensk debut. Och gå i sin pappas fotspår.

– Jag var så nervös så att knäna skakade, säger han. Den första Henrik ringde till efter matchen var sin pappa Karl-Erik. Karl-Erik var Fifa-domare och har dömt 150 matcher i allsvenskan."

He he! Kul att se att alla våldsamma fotbollsmatcher i farmor och farfars källare till slut ger resultat!

5 Comments:

Blogger Smartasmia said...

Hahahaa...då vet jag vem den lilla utbytligen är:-) Och han gjorde väl bra ifrån sig har jag förstått! *hur sjutton kan jag veta det...jag gillar ju inte ens fotboll..bara lite i smyg*

May 28, 2007 10:49 AM  
Blogger Sessan said...

Go Henke!! Så himla tufft att lille Henke fick hoppa in. I'm impressed...

/Lillan

May 28, 2007 10:54 AM  
Blogger Peter said...

smartasmia: Yep! Bra med folk med koll. Du har väl RSS:at inre småland eller nåt. ;)

alle: Jag veeet! Han såg ju helt proffsig ut dessutom, lillhenke! Duktig kusin vi har!

May 28, 2007 12:21 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ang fotboll!! Mina kollegor förstörde en annars så fin måndagsmorgon genom att dra allsvenska tabellen för mig.. Fy va dumt eller hur. Jädrans Elfsborg !! Pinsamt värre att bajen inte klarade dem. ja.. måste bara säga det.. för jag är lite irriterad... ja jag står knappt ut här i Elfsborgsland längre ;)

May 28, 2007 12:44 PM  
Blogger Peter said...

ida: Jag vet, jag var sjukt besviken på bajen. Du får flytta hit för så här kan vi ju inte ha det. Emma med! Och NG.

May 28, 2007 3:17 PM  

Post a Comment

<< Home