Thursday, May 24, 2007

Jo då!

Alltså, jag kan verkligen inte bestämma mig om Björk's Volta är briljant eller inte. Det finns verkligen både och. Men kanske är det så enkelt att det handlar om att hon tagit (för min smak i alla fall) ett litet steg i rätt riktning. För det två senaste plattorna var fan anskrämliga. Konstmusik när konstmusik är just konstigt.

Men Earth Intruders, som Timbo producerat, och framför allt Lexx-remixen, är ett litet euforiskt mästervärk som inte har några som helst planer på att lämna mig ifred. Gott så.

Björk - Earth Intruders (Lexx Remix)

5 Comments:

Blogger Smartasmia said...

Håller med farbror här...och visst är nya ett jodå! Tack för igår, förresten - det är alltid en ynnerst att träffa på herrn:-)

May 25, 2007 10:42 AM  
Blogger Annie - PD said...

Jag tycker den var cool. Bra prommemusik tror jag... :)

May 25, 2007 11:53 AM  
Blogger a spoonful of mint said...

Yeh! Mycket bra.

May 26, 2007 11:35 PM  
Anonymous Anonymous said...

gillar björk och volta

May 28, 2007 12:01 AM  
Blogger Peter said...

smartasmia: Tack själv för i... torsdags. Nu är jag här igen.

annie: Grym prommemusik. Grym överhuvudtaget.

yeh-yeh girl: Eller hur. Mer din grej än kickerslåten va? ;)

maria byström: Jag har nu kommit fram att jag också gör det! Ganska mycket faktiskt.

May 28, 2007 9:05 AM  

Post a Comment

<< Home