Monday, June 04, 2007

Hatt!

Det ska tydligen vara en hatt i år! Där ser man. Undrar om det fortfarande är okej om jag drar på mig en turban? Det var nog i och för sig mer mars -07. På den där lilla biten mellan Slussen Götgatsbacken och Brunogallerian.

Dessutom har tydligen individualismen ersatt konformismen och då är ju hatten mer rätt än på länge. Go Kentucky Derby! Fast. Jag gillar ju hattar. På andra. Om man bara bär upp sin hatt som vore det vilket helt jävla fantastiskt plagg som helst är jag all game. Bara det inte är cowboyhatt i typ vitt på snubbar, för det går inte...

"Hatten gör en deppig människa gladare och en vacker klänning vackrare.", tycker Brita von Koeningsegg. And who am I to argue?

10 Comments:

Blogger Annie - PD said...

Jag tycker du ska skaffa en halmhatt :)

June 04, 2007 10:59 AM  
Anonymous Anonymous said...

Klart du ska ha en hatt, jag tror du kan se hur cool ut som helst. Själv är jag så fåfäng att jag hellre får solsting än sätter nåt på huvudet. Hittills har jag nämligen inte hittat nåt som ser klokt ut på mig ...

/Margo

June 04, 2007 2:34 PM  
Blogger Peter said...

annie: Men eller hur! ;) Halmhatt, chinos, vitt linne och espandrillos och en Cuba Libre i handen... Och en pistol!

margo: Jag är helt på din sida när det gäller fåfänga. Det blir inga huvudbonader för mig. Ja, alltså om det inte blir ovan nämna halmhatten då...

June 04, 2007 4:46 PM  
Blogger sara said...

Jag vill också ha hatt! Lånade en hatt en gång på ett bröllop av en dam som är vd för Danderyds sjukhus. Hon hade hatt och dräkt och umgicks med kungafamiljen. Satt i hennes hatt och kände mig asflådig! Fast halmhatt och pistol passar mig bättre, faktiskt.

June 04, 2007 5:04 PM  
Blogger Annie - PD said...

Peter - hihi :D Precis!!!!!!! Och så äter vi rabarberpaj och du skjuter måsar (eller några andra närgångna flygfän...).

June 04, 2007 5:55 PM  
Blogger Linda K said...

hatt är cool. men som du säger: på andra, inte på mig :(

June 05, 2007 7:52 AM  
Blogger Peter said...

niceone: Kan tänka mig att du var grym i hatt! Och håller nog med om att du är mer halmhatt och pistol än nån asflådig historia. Det är du och jag mot världen!

annie: Bring it on! Fixar du pajen lovar jag att köpa halmhatt. Och nån slags skjutvapen ska jag nog kunna fixa. Jag har en grym kontakt i Vårby gård...

linda k: Men hjälm gick bra? ;) Tror visst du skulle vara skitsnygg i hatt!

June 05, 2007 11:05 AM  
Blogger Chocolatine said...

Hatt är hur snyggt som helst om man känner sig bekväm i det men man bör inte ta på sig den en dag när man inte vill att någon ska titta på en. Köpte en i NY för två veckor sedan och hoppas att jag kommer våga ha den på mig i sommar.

June 05, 2007 3:56 PM  
Blogger Peter said...

capucine: Håller helt med! Och självklart ska du våga använda den! Våga våga!

June 05, 2007 5:12 PM  
Anonymous Anonymous said...

www.modist.se är under uppbyggnad. Det kanske kan vara intressant för er som är intresserade av hattar

September 08, 2007 5:05 PM  

Post a Comment

<< Home