Tuesday, January 30, 2007

Let My Shoes Lead Me Forward!

Missförstå mig rätt. Jag gillar verkligen det här vädret. Solen strålar som vore den galen in genom våra glasfasader och snön gnistrar och svanarna ser skitglada ut.

Men jag vill ha nya skor. Och inte såna som kommer med inbyggd fleeceinnersula och getagripmönstrad yttersula. Jag vill skinn. Och lädersula. Som jag i och för sig ändå måste sula om det första jag gör. Men ändå. Jag vill känna mig skitsnygg. Jag sattes inte till den här världen för att gå omkring i praktiska skor. Det finns det så många andra som gör bra.

Jag vill ha lite S/S 07-fashion helt enkelt. Kanske Maurice-skorna från Acne är min grej den här våren. Och jag vill ha mina nya glasögon. Nu! Daft italian tossers som skickar fel storlek...

5 Comments:

Blogger rosa fluff said...

Hur ser en skitglad svan ut?

January 30, 2007 2:13 PM  
Blogger Annie - PD said...

Vill att det ska bli vår nu, är trött på den här vintern trots att den bara pågått på riktigt i 2 veckor... :|

January 30, 2007 2:51 PM  
Blogger Konsultpappan (K-dude) said...

Jag har faktiskt redan ett par sådana där Sennheiserploppar, för långflygningar och affärshotell med lövtunna väggar.

Däremot blev jag snuskigt avis på de här skorna!

January 30, 2007 4:18 PM  
Blogger Kerstin said...

Gud vilka fina skor - du skulle se ut som en kung i dem :)

January 30, 2007 6:23 PM  
Blogger Peter said...

elle: Jag kan inte avslöja mina källor, men så mycket kan jag säga att gräsänderna är oerhört avundsjuka.

annie: Jag vet. Fattar inte hur jag kunde bli så sugen på vår så fort. Jag tror det är solen.

k-dude: Grattis. Jag gillar dom jättemycket. Och skorna är inte mina. Ännu. Men väldigt snart!

kerstin: Jag vet. De är jättejättefina. Och, ja, jag tror jag nog faktiskt skulle se rätt bra ut i dem. ;)

January 30, 2007 7:28 PM  

Post a Comment

<< Home