Thursday, October 05, 2006

Wardrobe Stockholm

Nu har Tildas butik Wardrobe Stockholm öppnat. Så nu måste ni genast springa dit och köpa massa massa saker. Jag och Lina var på väg till invigningsfesten och med tanke på hur få flaskor champagne det gick åt så borde vi nog representerat...

Bilderna har jag "lånat" av hotspot som för övrigt, som vanligt begåvat, sammanfattade invigningsfesten: "Butiken var verkligen hur lyckad som helst och även om Tilda garanterade nya sändningar med superfina saker så måste jag säga att det fanns en hel del fint att välja på redan nu från roliga och lite ovanliga märken som Nanso, Vadumsrum, Stories by Rikkemai, Nur Rock, Kiilerich, Dr Denim mm.

Hökens gata 7 är det. Go spend!

15 Comments:

Blogger Lina said...

peter! det var ju synd vi missade det. vi får ta en dagssväng ngn dag istället!

October 05, 2006 1:28 PM  
Blogger Peter said...

Japp, absolut. Deal!

October 05, 2006 1:39 PM  
Blogger Johan B said...

Shit bacon, Tilda, den första stabila kommentatorn på TWWW. Måste genast förbi och titta.

October 06, 2006 9:28 AM  
Blogger Peter said...

Eller hur! Har inte hunnit gå dit ännu och det är, än så länge, bara tjejgrejer, men sen när var det mindre intressant...

October 06, 2006 9:42 AM  
Blogger Kerstin said...

Jag var också på väg - men syrran var i panikbarnvaktsläge. Såklart att man ställer upp. Synd, men jag tror jag ska dit idag eller imorgon. Tjoho.

October 06, 2006 11:20 AM  
Blogger Johan B said...

Tjejkläder är alltid mindre intressant. Faktiskt. Jag är sinnessjukt dålig på att se vad som är snyggt och fult på en tjej innan jag sett en hel ensemble på en fysisk person.

Svaghet, jag vet.

October 06, 2006 12:50 PM  
Blogger Peter said...

Kerstin: Jag med. Och klart man ställer upp. Om man har ett snällt hjärta.

Johan: Efter att ha käkat lunch med kvinnliga kollegor hela mitt yrkesverksamma liv kan jag inte hålla med. Jag är grym på att styra upp tjejgarderober... ;)

October 06, 2006 1:13 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jag väntar på er hörrni! Kul att ni "ställer upp". :) Jag hoppas att ni inte känner att det var en uppoffring sen efter ert första besök.

October 06, 2006 6:08 PM  
Blogger Peter said...

Har mycket svårt att tänka mig att jag skulle se att besöka din butik som en uppoffring. Då får den vara jättedålig. Och det faller ju på sin egen orimlighet. ;)

October 07, 2006 4:14 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jag är inne på Johans linje. Tjejkläder är sjukt svårt innan man ser det på plats. Men efter vårens besök i Berlin och sommaren i New York har jag faktiskt börjat fatta handväskor...

October 09, 2006 10:31 AM  
Blogger Johan B said...

Ben >>

Väskor har jag börjat fatta sedan jag själv började bli köpkåt på väskor. Nyligen kom flickan hem med två Spy Fendi och en Marc Jacobs-kopia från Canal Street i NYC. Och en underbar liten tygpåse till mig med Freudtryck. Bliss.

October 09, 2006 10:40 AM  
Blogger Peter said...

Ben: Du känner ju mig. Kan inte låta bli. Och på lördag är det min yngsta kund från ditt hood som ska få några timmar alone med sin personal shopper.

Johan: Don't get me started!

October 09, 2006 5:12 PM  
Anonymous Anonymous said...

Johan: Det var just i Marc Jacobs-butiken som det tändes ett litet ljus hos mig. Där föll bitarna på plats och jag insåg att det inte finns en slutgiltig VÄSKA, utan man kan köpa hur många som helst.

October 10, 2006 1:41 PM  
Anonymous Anonymous said...

P: Intressant. Hon är ju i en rolig fas just nu där hooden möter Östra Real. Återstår att se var i landar.
Och hennes hood kommer ju att domineras av en gigantisk flyttbil på 17 kubik på lördag. Jag ska se om jag kan få plats med några EU-moppar också. Skulle kännas tomt utan dom i framtiden.

October 10, 2006 1:50 PM  
Blogger Peter said...

Östra real möter the hood är för övrigt en intressant analys på en hel massa plan. Men jag nöjer mig för tillfället med att styra upp hennes garderob. Men det ska bli roligt. Som alltid.

October 10, 2006 6:41 PM  

Post a Comment

<< Home