Wednesday, September 27, 2006

Bernard Zins

Exakt! Det var ju precis det här jag menade med mitt Urban Outfitters-inlägg...

Från Nitty Gritty's sajt: "
Sedan 1962 har detta lilla franska familjeföretag sytt byxor åt bl a Burberry och sitt eget märke Bernard Zins och nu också till Nitty Gritty. Med sin superba passform, sin lyxiga fodring av finsate ljusblå pinpoint-oxford bomull och sina funktionella detaljer är detta det självklara alternativet till dina vintagejeans nu när hösten är här och vi alla vill vara lite mer välklädda och stiliga."

Och så visar Nitty Gritty återigen att de är Stockholms utan tvekan bästa klädaffär. I alla fall för mig.

20 Comments:

Blogger Lina said...

jag håller med. behåller tronen som kung över herrmode i sthlm! snart blir det nog invigningsfest för den nya apc-affären. kul tycker jag!

September 28, 2006 10:18 AM  
Blogger Peter said...

Ja, det finns ingen annan butik som är nära. Och jag vill ocskå gå på invigningsfest hos A.P.C. De gör ju faktiskt riktigt bra grejer.

September 28, 2006 11:18 AM  
Anonymous Anonymous said...

Var just på visning för nya Volvo C30 i en skön fotostudio som låg jättenära Nittygritty. Förvisso fick man skön gratismat från Pontus och grejer, men jag ville ju bara springa till Krukmakargatan. Roligt när Volvo ska vara ungdomliga, för övrigt. Tillval i inredningen hade fått namn som "surf" och så vidare. Så typ 12 år efter att MTV slutat sända MTV Sports kommer en liten bil för unga fräna människor som ska kitesurfa.

September 28, 2006 2:23 PM  
Blogger Kerstin said...

I LOVE APC!!!! Marie Birde skrev bra om just APC i dagens DN på Stan.

September 28, 2006 3:40 PM  
Blogger Peter said...

Var tvungen att googla den... Men det var ju en skön liten rackare. Kostar väl som ett average svartkontrakt kan jag tänka mig så det går ju inte...

Det är roligt det där med positionering. Surf känns ju så där faktiskt även om man ju självklart fattar grejen. Men det blir ju alltid fel när de ska "ge kidsen vad de vill ha". Och jag utgår från att dom hade brädor i lokalen. Lite nonchalant utlagda förstås...

September 28, 2006 3:44 PM  
Blogger Peter said...

Kerstin: Ja, jag läste det. Hon skriver väldigt ofta bra dessutom. Tror butiken kan funka riktigt bra. Vill. Ha. Nu.

September 28, 2006 3:54 PM  
Blogger Peter said...

Suberb passform. Indeed. Det här blir en fantastiskt vacker höst. Fantastiskt vacker.

September 28, 2006 7:02 PM  
Blogger Lina said...

marie birde. ja jag kommer ihåg när hon jobbade på darling...när den fortfarande var en papperstidning och jag fortfarande var tonåring...det var grejer det.

September 28, 2006 11:49 PM  
Blogger Kerstin said...

lina: Jag jobbade faktiskt på Darling på den tiden.

September 29, 2006 9:17 AM  
Blogger Kerstin said...

Eller jag var praktikant i 6 månader. Underbara 6 månader.

September 29, 2006 9:18 AM  
Anonymous Anonymous said...

Nitty gritty är beroendeframkallande.

September 29, 2006 9:56 AM  
Blogger Peter said...

Lina: Darling som pappertidning var grym. Håller med.

Kerstin: Och där växte du med ungefär en kilometer ;) Praktiserade som formgivare? För det var riktigt begåvad form på den. Lite spretig, eller komplex för att välja rätt sida. Den var rolig. Lite arg, men ändå omfamnande. Har fortfarande några ex hemma. Speciellt det med lovely lovely Aaliyah på omslaget.

Sara: Jag vet! Men det är bara att blunda när dom drar kortet. Men hellre fashion än heroin...

September 29, 2006 10:08 AM  
Anonymous Anonymous said...

Nitty Gritty är ju nice! Kul att de ska fixa en APC butik jag har en del från APC eftersom vi har sålt det på La Redoute innan. Dessutom har nitty gritty en söt logga på sin site det står I(hjärta)NG perfekt för mig som har en pojkvän vars namn är just N-G ;) ja... onödigt vetande dock.

September 29, 2006 10:43 AM  
Blogger Lina said...

kerstin! ja du växte enormt nu! jag som var ett stort fan av den tidningen hemma i mitt flickrum i småland. vad kul att du jobbat där. som sagt. formen är ju grym!

September 29, 2006 11:32 AM  
Blogger Lina said...

fast shit du måste ju varit ganska ung när du jobbade där, så mycket äldre än jag är du ju inte.

September 29, 2006 11:33 AM  
Blogger Kerstin said...

peter: Haha. En kilometer. Det må jag säga. Ja, det var en fantastisk tidning, men några superbegåvade människor. Jag saknar den tiden ibland. Brita Zilg som var AD är en helt otrolig formgivare.

September 29, 2006 11:33 AM  
Blogger Kerstin said...

Jag var typ 20 bast. Och jag kände mig gammal. Det var så många där som var unga hade "lyckats" så bra.

September 29, 2006 11:34 AM  
Blogger Peter said...

Jag gillar att mitt inlägg om fantastiska byxor blev ett inlägg om fantastiska tidningar och grafisk form. Fast det är ju så det brukar bli å andra sidan. Skönt att veta att jag har begåvade läsare!

Ida: I love Nisse G.
Lina: Håller med. Som vanligt.
Kerstin: Brita! Så hette hon ja. Och om du var där, var du en av de superbegåvade. Glöm aldrig det!

September 29, 2006 11:52 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ibland spårar ämnen ut.. eller är det så utspårat..

Han heter tom Nils-Göran.. min "man" alltså.

October 03, 2006 12:49 PM  
Blogger Peter said...

Ha ha, det är ju ännu bättre, Ida!

October 03, 2006 1:54 PM  

Post a Comment

<< Home