Friday, September 29, 2006

Då var det dags igen!

Det gick ju ganska bra sist Thommy B och M.I.A jobbade tillsammans. Och gången innan dess. Nu är alltså dags igen. Fast på en annan scen. Hemkomsten. Av ingen mindre än Harold Pinter. Ni kanske har läst om den. Sist var det Strindberg som fick lite nya ord och den här gången är det Pinter. Jag gillar när man fixar lite med grejer som redan är bra. Pimp my manus, liksom… Micke P var inte fullt lika övertygad i början men insåg så småningom att den där M.I.A nog kunde sitt jobb. Och så fick Dramaten sin största succé ever. Som i och för sig nog hade lite att göra med valet av skådespelare och regissör också... Och en viss medial cirkus.

I morgon är det alltså Hemkomsten. På Stockholm Stadsteaters stora scen. Så om ni ser en lång smal tjej i en tartanrutig Minimarket-kjol och nån slags skön håruppsättning och en lång smal kille i ett par Bernard Zins-braller som försöker låta bli att hosta, i närheten av stora scenen i morgon så är det vi.

Låt oss för guds skull hoppas att det går bra imorgon igen. Och att jag inte hostar…

6 Comments:

Blogger Lina said...

nu har jag handlat minimarket. det sved i plånboken, men jag är nöjd. fast jag fick iofs ett litet bidrag...behövde inte betala hela själv. =)

September 30, 2006 5:28 PM  
Blogger Peter said...

Way to go, Lina. Har bara väntat på den här kommentaren ;) Ska genast kolla din blogg...

October 01, 2006 9:48 AM  
Anonymous Anonymous said...

Det var väldigt vilka fina recensioner Hemkomsten fick. "Årets teaterhändelse" stod det i DN. Inte illa.

October 02, 2006 11:49 AM  
Blogger Karin said...

Kul att höra om recensionen! Tänkte just fråga hur det gick i lördags. Och med hostan? Lugnt med mirakeldroppar? Hoppas det gick bra...
Håller verkligen på att avlida idag! Drack starkt kaffe i går kväll, farligt... även för sömntutor som jag. Suck. Trött. Trött. Pigga upp mig!

October 02, 2006 11:54 AM  
Blogger Peter said...

Kajsa b: japp, otroligt kul!

Karin: Eller hur. Jag är ju förvisso helt stört partisk men recensionerna har varit helt fantastiska. Grymt kul. Är så stolt! ;)

October 02, 2006 1:51 PM  
Blogger Karin said...

Man blir extra stolt när man är partisk ;-)!

October 02, 2006 3:01 PM  

Post a Comment

<< Home