Tuesday, October 03, 2006

Mäster Samuelsgatan 5

När jag ändå är inne på butiker... Visst, Krukmakargatan är ändå the shit när det gäller modegator i den här stan just nu. För min del räcker det ju som bekant med Nitty Gritty men när Carhartt nu öppnat och när det snickras som bäst i A.P.C.s kommande lokaler är det ju svårknäckt.

Men jag gillar ju Whyred. Som bekant. Och att de nu slagit upp portarna på Mäster Samuelsgatan känns finfint. Och som om det inte vore nog så öppnar även, på exakt samma adress, klassiska amerikanska Kiehl's där nån gång i november. Och eftersom jag är en vän av stilig grafisk form är det ju svårt att inte gilla Kiehl's, framför allt för deras förpackningar.

Och så gillar jag min stickade Whyred-tröja. Även ett toppmodernt glashus behöver en varm stickad tröja.

4 Comments:

Blogger Karin said...

Vissa toppmoderna glashus kräver en hel hög.
Samt en filt.
Burr.

October 03, 2006 1:00 PM  
Blogger Peter said...

Eller hur! Idag är det dock lite bätte. Igår hade jag mycket stor användning av min fantastiska indiska halsduk.

October 03, 2006 1:52 PM  
Blogger Karin said...

Förstår det...
Igår satt jag i tjock-kofta, insvept i min jätte-ylleschal från förra sekelskiftet. +15 grader utomhus.
Och de skryter om hur fantaaaastiskt behaaagligt klimat vi har här...
Oh well, det är ett snyggt hus.
Och man kan sporta snygga halsdukar inomhus ;-)!

October 03, 2006 2:43 PM  
Blogger Peter said...

Det är det bästa med vårt kontor. Det, och att man alltid kan se om det är ledigt i sanden på Thaibåten...

October 03, 2006 4:37 PM  

Post a Comment

<< Home