Tuesday, September 26, 2006

Är det kul? Egentligen...

Och så en grej till... Hur mycket jag än försöker, kan jag inte se någon som helst glädje i att Urban Outfitters kommer till stan. Hade det varit för kanske tre fyra fem år sedan hade jag varit jätteglad och sagt att, shit va kul, då kan man äntligen få köpa lite skön street wear på biblioteksgatan. Lite in yer face liksom... Men sen när var lite skön street wear hösten 2006? Eller våren/sommaren 2007?

Och då ska det ändå tilläggas att jag är en mycket stor vän av till exempel Evisu och Lacoste. Men Paul Frank, Triple 5 Soul och G-star? Det finns ju redan Sneakers'n'stuff, Solo och till och med Gulan om man vill vara lika het som ehhhh.... Petter.

Eller är det jättekul? Jag kanske har missförstått...

6 Comments:

Blogger Johan B said...

Urban Outfitters är det mest överskattade som någonsin funnits. Och det borde alla ha lärt sig när Carrie i SATC vaknade upp i en UO-inredd studentlägehet i det där avsnittet då hon återupptäckte hånglandet.

Som om vuxna människor någonsin skull nöja sig med timmar av hångel.

September 26, 2006 11:50 PM  
Blogger Peter said...

Det var väl det jag misstänkte. Jag gillade UO jättemycket när jag bodde i Cardiff och dom körde sin coola street wear-grej och så kunde man fika och köpa vinyl i samma lokal och så hade dom en dj. Men sen när behövde stockholm ett till sånt ställe. För street wear. Och nu liksom.

September 27, 2006 9:17 AM  
Blogger Johan B said...

Aldrig har nog kläder som andas street varit så oerhört ointressanta. Och hur trist och numera inte ens postmodernt känns det att ha en DJ i en affär?

Fast ibland hittar man bra grejer även där. Som min underbara piké av ett märke som jag inte kommer på nu.

September 27, 2006 9:54 AM  
Blogger Peter said...

Ja, jag kommer helt säkert att hitta nåt där. Fast jag kommer ju inte direkt att springa omvägar för att ta mig dit.

September 27, 2006 10:41 AM  
Blogger Karin said...

Praktiska underkläder?

September 27, 2006 4:31 PM  
Blogger Peter said...

Ehh, hur tänkte du då, Karin? Om UO har det? Eller vill du bara ha det i största allmänhet? Är du här förresten?

September 27, 2006 4:46 PM  

Post a Comment

<< Home