Monday, September 25, 2006

Det trodde jag inte...

Jag brukar inte vara någon vän av herr Armani. Tycker egentligen inte att det är på nåt sätt spännande. Giorgio Armani är lite som Pontus in the Green House som fanns/finns i gamla stan. Bra, men stabbigt, dammigt och tråkigt oklanderligt. Och när London Fashion Week avslutades nyss för att hela entouraget skulle ner till Milano så var det dags för Giorgio att köra sin första visning på de brittiska öarna hittills.

Egentligen var allt bara en mosterstor happening men människor som Beyonce, 50, Bono, Leonardo di Caprio och en hel hög med andra hollywoodcelebs tillsammans med 1400 gäster som hade trevligt och tittade på, i huvudsak, hans red-collection som syftar till att jobba för att motverka aids. Vilket ju faktiskt är bra. Och så visade han sin kollektion som är ute i butikerna nu och hans haute couture-grej som jag inte riktigt greppade vad han ville med.

Klänningarna på bilden var såklart också med och kommer från SS07 och var otroligt, for lack of a better word, söta. Och de är ju inte direkt höstkläder men jag gillade dem jättemycket. Och snart är det ju vår igen...

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jättesöta klänningar ju. Hade passat mig perfekt ;)

September 25, 2006 11:51 AM  
Blogger Lina said...

hrm jo kanske det, de är söta. men giorgio gör inget för mig ändå. tyvärr.

September 25, 2006 12:07 PM  
Blogger Peter said...

Ida: Visst är dom.

Lina: Inte mig heller, det är det som är det skumma... Han är ju skittrist, men det var nog mest det att de liksom var ehhh... söta.

September 25, 2006 1:51 PM  
Blogger Karin said...

Men du, såg vi inte en sån där klänning på vännen Ann tidigare i somras? Och den var jätte- jättefin! Inte Armani men i alla fall.
Bara för att understryka att han gör väldigt fina men kanske inte alldeles mest trendiga kläder...

September 26, 2006 12:14 PM  
Blogger Peter said...

Jo, nu när du säger det. Tror dessutom jag var med och valde den åt henne. Bra koll...

September 26, 2006 9:16 PM  
Blogger Karin said...

Jomen ibland blixtrar man till ;-)!

September 27, 2006 4:32 PM  

Post a Comment

<< Home