Tuesday, October 24, 2006

Men lilla Gwen...

Det här var minsann en riktigt störd rackare. Underbara fantastiska Gwen Stefani släpper nytt album i december och första singeln ut är "Wind It Up" som slipprat ut genom några slags fiffiga hål i det världsomspännande internet. Den ska enligt henne själv vara extremt mycket nu och väldigt mycket dans. Så långt allt väl. Och Chad och Pharrell har proddat.

Men den öppnar med en kokobellosampling från Sound of Music och hennes ständiga referenser till hennes egna label L.A.M.B kan ibland bli lite mycket. Åhhh, jag vill ju gilla det här... Och jag trodde aldrig jag skulle skriva det här, nen hon låter som Fergie. Den här måste nog tokremixas.

Gwen Stefani - Wind It Up

Jag vet inte jag... Vad tycker ni?

7 Comments:

Blogger Lina said...

joddlandet i början påminner mig om bette middler i den där 80-tals filmen om tvillingar...kommer inte på vad den heter. gillade jag inte och den har helt klart fergie influenser tycker jag med. vet inte om jag gillar det. måste lyssna fler ggr inan jag kan bedöma. men spontant gillar jag inte alls joddlandet.

October 24, 2006 6:08 PM  
Blogger Peter said...

Nej, joddlandet är verkligen inte okej. Och det är väl inte en vild gissning att det blir en "sound of music"-video där hon har en massa lamm (L.A.M.B) omkring sig. Hon är ju alldeles för cool och har alldeles för bra koll för att göra så här. Men en monsterhit kommer det ju att bli oavsett...

October 24, 2006 7:54 PM  
Anonymous Anonymous said...

helt okej efter att ha lyssnat ett par gånger men inte mer än så. låter väldigt mycket fergie i vissa delar. testade pojkvännen och frågade om han hörde vem det var, och han gissade mot alla odds rätt! fast han tyckte också att det var likt fergie. fast han associerade även till kelis "my milkshake" vilket kan stämma, eftersom jag började tralla glatt på den efter att ha lyssnat på gwen-låten (oj, det här blev långt!) :)

October 25, 2006 9:12 PM  
Blogger Peter said...

Ja, den växer. Märkligt nog. The Neptunes kan ju iofs producera så det är kanske inte så konstigt. Men jag kommer nog aldrig att tycka den är braBRA liksom. Det är ju inte direkt nån "What You Waiting For".

Gillar basslingan som fan dock. Men som sagt, om man strippar ner den och sen låter Jacques Lu Cont remixa den så är vi game.

Milkshake är ju grym för övrigt.

October 25, 2006 10:01 PM  
Blogger Peter said...

Förresten. M.I.A tycker den låter ungefär som när jag gör egna låtar i datorn. Och sist jag kollade var jag inte kollega med Chad och Pharrell.

October 25, 2006 10:14 PM  
Anonymous Anonymous said...

Brukar gilla Gwens grejer men här gör hon det lite väl enkelt för sig. Låten är för monoton - lite Missy Elliot eller?

Förstår att hon blivit influerad från scenen i filmen där de har kasperteater med får/lamm...
Allt med Sound of music får mig dock att tänka på eftermiddagsmatinéer. Lite sömnigt mao.
MEN – jag kommer säkert att spela sönder den här låten ändå. :D

October 26, 2006 1:33 PM  
Blogger Peter said...

Jag gillar iofs det monotona. Pharrell's "Can I Have It Like That" som hon la lite refräng på var ju monsterhit i min bok. Men gör hon kasperteater med lamm i videon blir jag galen. Och ta bort joddlandet. Nu. Basta.

October 26, 2006 3:29 PM  

Post a Comment

<< Home