Monday, October 23, 2006

Johnny Cakes!

Det var för övrigt ett mycket bra Sopranos-avsnitt igår. Det är verkligen inte enkelt att vara Vito Spatafore. Eller det är nog kanske inte enkelt att inte ha kommit ut över huvudtaget, men att dessutom vara maffia, ha en fru och två kids, tar nog priset. Men vackert som bara den var det när Vito och dinersnubben var ute på värsta Brokeback Mountain-picnicen och hånglade loss. Det är en mycket bra säsong det här.

Och eftersom Lina beskrivit vår lördagskväll förträffligt så nöjer jag mig med att säga att jag håller med. På alla punkter. Det var grymt bra.

Och att sen Arsenal spelar den vackraste fotbollen i världen vet ni ju redan. Det var ett sant nöje att vara bakis igår och ligga och kolla på när de fullkomligt körde över Reading med 4-0.

Dessutom är jag mer än lovligt sugen på ett par beige glazed sheepskin gloves från Hermès. Verkligen jättejättesugen.

5 Comments:

Blogger Kerstin said...

Köp dem för tusikens - en för tidig julklapp till dig själv kanske?

October 23, 2006 2:20 PM  
Blogger Caroline said...

nej ssssshhhhhhh, hörde inte det där trala lala laaalalalaaaa

October 23, 2006 2:24 PM  
Blogger Peter said...

Kerstin: Jag vill verkligen det. Men jag gör ju inget annat än att köpa för tidiga julklappar och födelsedagspresenter till mig själv. Hela tiden.

Caroline: Det gjorde du visst. Loud and clear. Försök inte...

October 23, 2006 3:59 PM  
Anonymous Anonymous said...

jag tycker sopranos är dåligt

October 23, 2006 4:28 PM  
Blogger Peter said...

Ehhh, okej... Då vet jag. Det tycker inte jag.

October 23, 2006 5:32 PM  

Post a Comment

<< Home