Tuesday, October 24, 2006

There is nothing wrong with prostitute heels...

I used to do them myself – but they are just so boring now...

Jag visste inte att Manolo Blahnik styrt upp Kirstens skor i Marie Antoinette. Hade inte en aning faktiskt. Även om det inte var särskilt oväntat. Och även om det inte är just dom på bilden så finns det en limiterad upplaga av skorna i hans Chelsea-butik. En helt ny skokollektion med allt från låga slip ons med 2cm-klackar till andra, som den gamle möbeltillverkaren i brittiska Vogue själv beskriver, som skor hans mormor brukade använda.

Jag som trodde att Manolo Blahnik var the high heel man for ever and ever. Där ser man. Hade tydligen underskattat honom. Hur det nu var möjligt...

6 Comments:

Blogger rosa fluff said...

Åhå! jag är ingen högklackstjej.

October 24, 2006 10:15 AM  
Blogger Kerstin said...

Åh fan - då kanske till och med jag skulle kunna trippa omrking i ett par Manolos...

October 24, 2006 10:31 AM  
Blogger Peter said...

*****: Inte jag heller. Fast det kan vara grymt snygt på andra. Inte för höga dock.

Kerstin: Klart du kan. Tror det skulle gå utomordentligt bra.

October 24, 2006 11:39 AM  
Blogger Karin said...

Äh, orkar knappt kommentera...
För höga klackar är det bara om den som har på sig dem inte kan gå i dem, (då är det i o f s definitivt för högt och inte alls snyggt... men det har ju mer med bäraren att göra än skorna, ne...)
Och jag föredrar Manolos "vanliga" framför de på bilden. Anytime.
But then.
Jag är inte söderchic. Alls. And never will be.
Och kommer aldrig att föredra platta skor, (annat än på andra möjligtvis).
Men som sagt.

October 24, 2006 4:40 PM  
Anonymous Anonymous said...

Dom på bilden var väldigt fina. Inte så höga, det gillar jag.

October 24, 2006 5:27 PM  
Blogger Peter said...

Karin: Hej! Det kan absolut bli för höga klackar för att det ska vara snyggt, även om tjejen ifråga kan gå i dem. När det blir höga höga klackar för höga höga klackars skull. Typ strippklubbshögt. Not nice. Fast det kanske bara är jag...

Kajsa: Jag gillar också dem. Hade varit snyggare om de var lite mer rundade dock tycker jag...

October 24, 2006 7:52 PM  

Post a Comment

<< Home