Tuesday, September 19, 2006

Bienvenido!

Dagen till ära. Min kompis Mike har varit ute på äventyr. Han lämnade US of A för Madrid ett tag. Vilket man ju kan tolka som att Sony E behövde lite koll. Och vem skickar dom då om inte our man in amsterdam, Mr Blido.

Självklart bodde han på Puerto America. Hotellet jag haft som bookmark så länge det funnits. Det går bra nu. Kompis. Det går bra nu. Så dagen till ära, dagen då jag och Arkitekt-Johan lirar på Nada (passande nog) på säsongens första etttillett-tillställning, kommer här badrummet på Hotel Puerto America. Helt i glas. Plåtat med SonyEricsson. Lo-Res ska tilläggas. Och nej, jag får inte betalt för att göra reklam för deras telefoner. Jag får telefoner.

Puerta America

Nada, Åsögatan 140, klockan 17-01. Let's Get Ready to Rumble!

15 Comments:

Blogger Lina said...

kan jag få en telefon>?

September 19, 2006 2:30 PM  
Blogger Peter said...

Självklart! ;)

September 19, 2006 3:05 PM  
Blogger Johan B said...

Jag kommer att befinna mig en bit från Nada idag. Tyvärr. Flyget går 0710 i morgon och jag känner inte för att sitta upptagen med systemadminar igår och vara trött och bakis. Men det kommer väl mer chanser?

September 19, 2006 3:45 PM  
Blogger Peter said...

Absolut, Johan. Då blir det noll fruktansvärt snygga halsdukar där ikväll. Däremot en enorm överrepresentation av Cheap Monday-jeans och Converse. Och en extremsnuvig dj i en rödvit Umbro by Kim Jones-hoodie. Nån måste ju sätta färg på tillställningen. Det går ju inte att bara ha gäster med uppkavlade polotröjor... Hur skulle det se ut?

September 19, 2006 4:17 PM  
Blogger Lina said...

tråkigt men jag hinner inte komma förbi nada ikväll. säg till nästa ggn du spelar ute för då kommer jag. är nyfiken på vilken musik du spelar, helt säkert en massa i min smak, vi verkar ju som sagt ha mer gemensamt än uffie.

September 19, 2006 4:18 PM  
Blogger Peter said...

Självklart. Idag hade du fått höra Uffie, the Klaxons, Cansei de Ser Sexy, Lily Allen, TTA, The Embassy, Ayesha, Mapei, Justin, Cassie, Curtis Vodka. Och Midi Maxi Efti. To name but a few...

September 19, 2006 4:48 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hade jag bott i Stocken så hade jag såklart dykt upp:) Klaxons är ju för övrigt grymt bra. Har du hört Crystal Castles förresten. Ganska likt Klaxons

September 19, 2006 7:10 PM  
Blogger Peter said...

Bra, Emma! Du hade fått se en väldigt febrig och likblek dj. Fast det svängde ändå lite då och då måste jag säga. Om man får säga så om sig själv... ;)

September 20, 2006 4:53 PM  
Blogger Lina said...

okej , men vad hände med midi maxi och efti? jag hörde det var ngn snubbe som skulle göra en "vad-hände-sen" doku om dem. vill se.

September 20, 2006 11:33 PM  
Blogger Peter said...

Den är på gång. Fast det är en tjej som gör den. Farnaz Arbabi, grym ung regissör, som senast satte upp Jonas Hassen Khemiris teaterdebut "Invasion!" på Stadsteatern. Midi och Maxi är tydligen i London och Efti är här nånstans. Ska fråga henne när den kommer nästa gång jag träffar henne.

September 21, 2006 9:37 AM  
Blogger Lina said...

ja gör det. jag längtar efter den.

September 21, 2006 12:52 PM  
Blogger rosa fluff said...

Rosa rekommenderar Invasion.

September 21, 2006 3:55 PM  
Blogger Peter said...

Peter också!

September 21, 2006 4:31 PM  
Blogger Lina said...

är det här ditt sista inlägg? anledningen till jag frågar är att min webläsare är fuckad. det dröjde typ 4 dagar innan jag kunde se dina inlägg som var skrivna efter onsdag förra veckan.

September 21, 2006 4:53 PM  
Blogger Peter said...

Nope. Har gjort ett idag också. Som handlar om att det är synd om mig för att jag är sjuk och att jag är ett pretto... typ.

September 21, 2006 5:23 PM  

Post a Comment

<< Home