Monday, September 18, 2006

There's no party...

... like a koskälle- och uppmickade bongotrummor-party. Damn, vad det svängde igår. Och för min del får alla min valvakor resten av mitt liv svänga som denna. Hot Chip på Debaser medis. I en underbar Kraftwerkuppställning på scen. Och gått om små välklädda filurer i töntbrickor. Som liksom jag och Ben dansade sig genomsvettiga. Vill minnas att jag dansat mig genomsvettig i den här lokalen förut. Och ni vet ju hur det lät så jag behöver ju inte direkt gå in på det. Det enda jag kan konstatera är jag jag vill ha en koskälla i födelsedagspresent.

Och så blev det regeringsskifte. Det gillade inte indiekidsen. Det finns hopp! Jag säger som jag alltid sagt. There's no alliance like The Tough Alliance. Och det finns ingen skäggig liten kulturminister som Leif Pagrotsky.

11 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Världens roligaste koskälle-sketch. Med Will Ferrell och Christopher Walken.
http://www.youtube.com/watch?v=rDE4bYB6V1o

September 18, 2006 2:38 PM  
Anonymous Anonymous said...

Fast det där var nån som lagt upp en egen hopklippt version. Här är den riktiga:
http://webfeedcentral.com/2005/01/21/more-cowbell-video/

September 18, 2006 2:49 PM  
Blogger Peter said...

Ja, jävlar... jag skrattade så tårarna rann. Ann undrade vad i helvete jag jobbade med just nu. Ja, inte var det nya korrespondens-kort inte...

September 18, 2006 4:52 PM  
Blogger Peter said...

Margo! Det ordnar sig. Bara du inte blir sjuk, arbetslös, eller bryr dig för mycket om dina medmänniskor. Eller skiljer dig eller nåt... ;)

Och jag var två sekunder från att tacka ja till ett AD-jobb i Landskrona. Gud vad mitt liv hade sett annorlunda ut. Herre gud!

September 19, 2006 12:01 PM  
Blogger Lina said...

tydligen har sverigedemokraterna fått två mandat i min hemkommun (du vet ju vilken)...jag blir bara så trött...vår kommun som kryllade av hc-kids och 27 punkare när jag växte upp och folk som jagade ut skinnskallarna med järnrör (inte för att jag uppmuntrar till våld. vad hände?

September 19, 2006 2:29 PM  
Blogger Peter said...

Jag vet. Det är helt sjukt. Vet inte vad som händer med det här landet. Det är jätteläskiga tendenser.

September 19, 2006 3:05 PM  
Anonymous Anonymous said...

Nu ångrar jag mer att jag drog hem från Accelerator i sommras innan Hot Chip gått på. Det var så jäkla svettigt och luktade illa och fötterna värkte så jag drog hem.. dumt kanske för Hot chip lät ju kanon. Jaja.. man förlorar några och vinner några...

Leif Pagrotsky ja.. inte många män som jag kan skryta om att vara längre än ;)

September 20, 2006 2:01 PM  
Anonymous Anonymous said...

Usch.. ja Sverige Demokraterna.. de ser ut att få lite plats i min gammla hemkommun oxå och den är liten ska jag säga... blää säger jag.

(sorry för att jag bombar din blogg med kommentarer)

September 20, 2006 2:02 PM  
Blogger Peter said...

Ida, det är verkligen helt ok. Det går dessutom rykten på internet att både du och jag är hemma och sjuka.

Då är du med andra ord över 1,50 eller nåt... ;)

September 20, 2006 2:30 PM  
Anonymous Anonymous said...

jo ryktet går men det stämmer inte riktigt jag har skolkat från sjukdomen idag och dragit till jobbet.

Japp 1.6 typ ;)

Är du dålig eller killen?? Jag har smittat min pojkvän som tagit över min plats på soffan.. Han är bara sådär veklig som killar blir när de är sjuka ;)

September 20, 2006 8:52 PM  
Blogger Peter said...

Ida: Vadå veklig? Förstår inte alls vad du pratar om.;) Är övertygad om att din snubbe är mycket mycket sjuk. Fattar inte den där grejen med att flickvänner ska smitta sina snubbar hela tiden.

September 21, 2006 9:28 AM  

Post a Comment

<< Home