Sunday, September 17, 2006

En del har jag ju jobbat med...

Träffade en Event Manager igår. Som bodde i Paris. Och vi kom efter ett tag in på mode. Jag gör som bekant ofta det. Jaha, va kul sa jag, när han berättade att han jobbat på några visningar. Några man känner till eller? Ja, jag producerade tre för Tom Ford och Gucci och sen har jag ju jobbat en del med John Galliano.

Inför den senaste Guccivisningen (med Tom Ford) han gjorde hade Tom kommit på att allt, ALLT, skulle gå i rött. Allt från blommor till sömmarna i backdropsen till tyget i dynorna till stolarna. Dom hade jobbat konstant i fyra veckor och det var en vecka till visningen när Tom kom på att, bra jobbat, men nej, vi kör allt i svart i stället.


John Galliano är tydligen blyg och tillbakadragen men väldigt väldigt trevlig. Och när Stefan, som killen heter, satt med John och Penelope (Cruz) och drack Cristal i södra Frankrike så hade det slagit honom att ja, Penelope är snyggare i verkligheten.


Nu har jag förvisso ett väldigt väldigt trevligt jobb. Idag (söndag) har jag tillexempel gjort en logotyp åt ett danskt företag. Men ibland undrar man ju... Nu ska jag snart in och möta ben och kolla på Hot Chip. Ni har röstat va?

2 Comments:

Blogger Lina said...

jag har röstat. hur var hot chip?

September 19, 2006 2:26 PM  
Blogger Peter said...

Hot Chip var helt galet svängigt. Och dom är ju så sköna där dom står i all sin töntprakt och svänger som vore dom värsta gospelkören... Det var helt helt omöjligt att stå still. Måste nog spela lite Hot Chip ikväll.

September 19, 2006 3:28 PM  

Post a Comment

<< Home