Thursday, August 24, 2006

The Stray Boys SS07

East. Stureplan. 17.09. Rock'n'roll. Såklart. Stayboys är väldigt mycket rock. Nicke Borg från Backyard Babies har valt musiken och stroboskopen går på högvarv. Mycket folk. Trångt. Och det är bra. Trångt är bra.

Fast det lyfter liksom aldrig riktigt. Strayboys är väldigt mycket strayboys och är man nere med dom kan man ju köpa en hel garderob. Jag kanske helt enkelt inte är en strayboyskille. Jag är ju inte en Weekday-kille liksom. Men det känns som om det skulle behöva hända lite mer.

Det känns som om jag har sett collegetröjor med skinndetaljer ett tag nu. Det känns som jag sett ganska normalsizeade hoodies. Om om tjejerna ville ha en ryggknäppt stickad kofta kunde dom ju köpt den redan för ett och ett halv år sedan hos Whyred. Och jeansmärken finns det ju hur många som helst. Även om just jeansen var grymma. Så det fanns ju såklart snygga grejer. En jacka. Till exempel.

Men om det här var det jag ska se fram emot om ett halvår, så känns det inte som om jag behöver vänta på just detta. Det är bara att köpa valfritt plagg från deras AW 06/07-kollektion. Det är typ samma. Så det var inte på nåt sätt dåligt. Bara safe.

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

strayboys är som cheap monday fast i mindre upplaga

August 25, 2006 9:11 AM  
Blogger Peter said...

Japp. Håller med. Lite mer limiterat, välsytt och med bättre passform. Och lite coolare, förstås.

August 25, 2006 9:34 AM  
Anonymous Anonymous said...

Håller med totalt. Snygga jeans. Men pretty much en trist kollektion. Jag var också där men hade inget internet hemma igårkväll. Vad ska jag nu skriva...

Du skriver väldigt bra btw! Med attityd men utan krusiduller.

August 25, 2006 2:41 PM  
Blogger Peter said...

Åh, tack snälla...

Ja, visst var den sådär? Inte direkt nåt att gå att vänta på liksom. Tyvärr.

August 25, 2006 3:40 PM  
Anonymous Anonymous said...

Deras tjejjeans är helt underbara. Skön kvalité och funkar även för bredare rumpor.

September 12, 2006 3:26 PM  
Anonymous Anonymous said...

Gillar dom skarpt. Har köpt deras parkas Bobby och jeans och en tröja. Är super nöjd. Tycker dom har roliga prylas med lite snygga fickor och små detaljer. Ligger verkligen i min smak men hoppas ändå dom kommer med något lite anorlunda till våren

January 09, 2008 10:46 PM  

Post a Comment

<< Home