Tuesday, September 04, 2007

Take me home to Cheshire!

Alltså jag skulle behöva lite hjälp. Jag vill ha en jacka, oh, let me rephrase... Jag behöver en jacka som jag kan ha från nu till det blir kallare. Och jag kan inte riktigt bestämma mig om jag ska köpa en ganska lång tunn prasslig parkas eller om jag ska slå till på en riktig fläskpadda till godsägartrench. För grejen är att jag känner mig som Mike Skinner i den förstnämnda och som snubben på bilden i den andra. Minus hundarna. Ge mig vägledning. Jag vet ju att ni har koll som få!

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Först tänkte jag; "vad är det för fel på Mike Skinner nu då?", sen kom jag på att man kanske inte vill känna sig som honom.. Han kanske inte är så där jättetuff 2007. En parkas känns väl kanske lite väl "i höst är det parkas som gäller".. Jag vet inte. Jag har precis köpt en jacka från AA, värmer inte ett dugg men det skiter jag i. Jag skulle köpt någon nylonig rockliknande pryl. Antar att det är luvan som gör Skinnern, typ.

September 04, 2007 7:57 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jag gillar iaf. inte prassliga jackor, skit irriterande tycker jag då. Sedan så, en tunn sådan också... Hrm, det är ju redan kallt ute. Jag röstar på det sistnämnda.

September 04, 2007 9:02 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jag som såg vad du köpte på H&M i förrgår tycker nog att du lutar mer åt den skotska heden i höst. (Alltså inte herde, utan hed. Stor skillnad.) Och tidigare inlägg om stickat tyder också på att det lutar mot tyngre material framför prassliga material. Och jag älska min nya telefon.

September 06, 2007 9:30 AM  
Blogger Peter said...

marcus: Du har såklart helt rätt. Det är egentligen inget som helst fel på unge herr Skinner. Det är nog luvan, precis som du säger. Fast å andra sidan bor jag ju i Sätra och Mike i Brixton. Söderförort som söderförort. Och parkasen har legat hemma ett tag, vet bara inte om jag ska behålla den.

therese: Hmmm, ja, jag vet. Det är skitkallt ute. Och det är ju egentligen vansinne att köpa en jacka för en månad. But then again...

Ben: Haha, du har alldeles för bra koll på min garderob. Snart är det dags för dig att komma ner och kolla in våra marker. Bring your own wellingtons!

September 06, 2007 10:05 AM  

Post a Comment

<< Home