Monday, September 03, 2007

Trött, anyone?

Herre. Min. Gud! Jag har inte försvunnit. Jag har bara spenderat de senaste dagarna ihop med mitt hus och mina energizer-mostrar. Och morbröder. Och syskon. Och mamma. Och adoptiv-Frida. Och M.I.A.

Vi har lagt 65 kvm golv, spacklat, slipat och målat 4 sovrum och en (min) walk-in closet, dragit om elledningar, rivit panel och totalstädat hela alltet. Och flyttat nästan alla våra grejer till huset.

Ja, det var väl bara det... Jo, just det. Rummet girlsen målar, det med valnötsgolv under pappskyddet, är min garderob. Det känns ganska okej!

4 Comments:

Blogger Linda K said...

din garderob?! mench! jag blir grön. men vänta du bara tills det kommer smått, då blir det barnkammare ;P

September 03, 2007 5:59 PM  
Anonymous Anonymous said...

Duktiga ni har varit då! Minns för nästan exakt ett år sedan när jag (ok pappa då) höll på att renovera mitt nya lägenhetsköp.
Valnötsgolv, nice. Tycker om valnöt väldigt mycket då. Osså är jag lätt avundsjuk på ditt(?) rum för dina most precious things=)

September 03, 2007 8:05 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jag tror Peter nog står emot suget att göra om garderoben till barnkammare. Han kommer att säga: "Over my dead body" och göra en dramatisk sorti. Ni har väl nåt garagae man kan bygga om till barnkammare? Eller köket?

September 04, 2007 9:48 AM  
Blogger Peter said...

linda k: Yep! Den är stor och den är vit och den har ett fönster som gör att alla kläder ser ut som de gör! Väldigt trevligt. När det blir smått får de två andra rum att välja på. Min garderob är min!

therese: Visst har vi. Fast min släkt är värd alla pengar i världen för de har varit helt galet effektiva och proffsiga. Dessutom är de väldigt trevliga. Mycket mycket bra. Vi behöll en av dem!

ben: Du känner din Peter! Och helt rätt, vi har hur många rum som helst som kan bli barnkammare...

September 04, 2007 11:41 AM  

Post a Comment

<< Home