Friday, August 17, 2007

This Is England.

Just det ja. Om ni inte ska på kvartersfest på Götgatan eller modetidningssläppfester i ännu inte öppnade American Apparel-butiker så tycker rekommenderas Shane Meadows "This Is England" som går upp idag väldigt väldigt varmt.

Kärleksfull, brutal, vacker och rätt jobbig på en och samma gång. Och självklart välklädd, välfriserad och välsoundtrackad som få. Såg den på vägen över till New York i somras och det var nog det enda Virgin var bra på. Film och möljigheten att skicka instant messages till sina medpassagerares skärmar...

4 Comments:

Blogger a spoonful of mint said...

Nja jag vet inte, jag är lite rädd för att bli mobbad då jag alltid råkar uttala apparel som "apparell". Film, jag vet inte, den verkar bra men inte idag. Man kan ju sitta hemma och sippa champagne också...

August 17, 2007 7:13 PM  
Anonymous Anonymous said...

Mkt bra film, vid regn och allmän uttråkning under min semster var den toppen. Jag gillar stilen...den är snygg och inspirerande.

August 18, 2007 12:52 PM  
Blogger Peter said...

yeh-yeh girl: Den är bra, men kankse inte just den bästa filmen att avnjutas till champagne. Nog mer ljus lager-läge här tror jag.

emma: Håller med. Gillade den jättemycket. Och grymt snygga kläder och frisyrer. Och lillkillen är ju fantastisk.

August 18, 2007 3:25 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jag måste se den! Den verkar ruskigt bra på alla sätt och vis!

August 24, 2007 11:40 PM  

Post a Comment

<< Home