Friday, September 14, 2007

Ich bin ein Frankfurter

Eftersom det känns som om vi redan pratat klart om Tom Fords nya kampanj för parfym för män som släpps på min födelsedag, så tänkte jag att vi i stället skulle prata lite om bilar. Inte? Okej då. Men då kan vi väl i alla fall bara i förbifarten konstatera att tyska bilmässor, som den i Frankfurt som my mate Ben just varit och kollat in, inte direkt gör underverk för jämställdheten i världen. Och tittar man på hans bilder är det väl bara att hålla med. Men det är visst så man säljer italienska sportbilar hösten 2007. Och även om Toms kampanj är lite mer explicit och in your face så är frågan om det här är ännu värre. Vet inte om man ska skratta eller gråta åt spektaklet för det känns fantastiskt förlegat.

Fast väldigt tuffa bilar dock. Beats my Saab 9-5 kombi som just nu står och väntar på att få sällskap av mig och Kanye. Å andra sidan antar jag att den är bättre på att förflytta strykbrädor mellan lägenheter och radhus i Stockholm.

Kampanjen för Tom Fords nya parfym, som jag för övrigt kan tänka mig att få i present av nån, finns här om ni inte sett den.

8 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hrm ja, what to say... Snygga bilar men fula tjejer (tjejen på bild 2 duger endast för att kläderna matchar). Såg inte så fancy ut som det kunde ha varit tycker jag.

September 15, 2007 3:49 PM  
Blogger Smartasmia said...

Hehehe...vet inte vad som fattas mig, men jag går för det mesta igång på bilmässor....utan de tillhörande "klängflickorna" då:-) och jag är impad av de fina hoodsen nedan!

September 17, 2007 5:20 AM  
Blogger Peter said...

therese: Ha ha, gillar att du har höga krav på tjejerna som är där bara för att displaya bilar...

smartasmia: Jag vet inte riktigt... Kan inte bestämma mig. Är egentligen totalt ointresserad av bilar men det är ändå lite roligt när de är nya och snygga och tuffa. Även om jag ändå helst tar en Jaguar från sent 70-tal, British Racing Green självfallet. Med V12a...

September 18, 2007 11:46 AM  
Blogger Annie - PD said...

Vad är en bilmässa utan bikinibrudar? ;D

September 18, 2007 1:02 PM  
Blogger Peter said...

annie: Lite som en kombi utan bilbarnstol med andra ord... Du har en poäng. ;)

September 18, 2007 2:41 PM  
Blogger a spoonful of mint said...

Bojkotta Tom är min rekommendation.

September 18, 2007 7:17 PM  
Blogger Peter said...

yeh-yeh girl: Och jag brukar ju som bekant göra som du säger. Men hur ska jag göra med mina Tom-glasögon? Gillar ju dem...

September 19, 2007 9:26 AM  
Blogger a spoonful of mint said...

Jag tänkte närmast på parfymen. Du får behålla dina glajjer.

September 19, 2007 2:35 PM  

Post a Comment

<< Home