Thursday, May 17, 2007

Peter, Lina och TTA.

Mon dieu! Vilka dårar. Allt som började så vackert med en helt fantastisk onsdagkväll. Det slutade ju förvisso med en lika vacker onsdagnatt, men mittemellan, I'm telling you, gode tid. Jag, Lina, hennes väldigt trevliga kompis, M.I.A och E var alltså på TTA-releasefest på Södra Teatern. Det var ju trevligt. Och svängigt. Och exakt lika mycket playback som vanligt. Jag och Lina pratade modetidningsförlag och vikten av att, en afton som denna, klä sig förstklassigt. Vilket vi självfallet alltid gör.

Sen hände nåt. Den välklädda publiken började beblandas med all möjlig vanlig highstreet fashion. Men framför allt var det ju hela casualsvängen. Den snälla varianten. I alla fall. Jag och Lina gick till dansgolvet. Och sen blev det disco. Huliganwise. Jävlar vad det small. Och helt plötsligt stod två av era favoritbloggare mitt i en liten trevlig uppgörelse mellan olika fotbollssupportrar i den här stan. Eller i alla fall använde det som nån slags ursäkt för att få utdela hela kaskader av knytnävar. I kid you not, vad dom slogs. Om jag hade haft aktier i testosteron hade jag varit tätast i stan.

Kidsen lugnade så småningom ner sig och sen var det som en helt vanlig TTA-konsert - alla på scenen, playback, ölflaskor i luften och en och annan smula förvirrad indiekille i stilig cardigan.


Om det var bra? Inte en aning. Som på skiva, fast med mer folk som slogs. Och dansade. Och sjöng a capella till First Class Riot.

7 Comments:

Anonymous Anonymous said...

ja, jävlar vad det small!
Lite obehagligt mycket testosteron som sagt, men, förutom de några huliganer som fanns på plats, så tycker jag ändå det var häftigt att se hur TTA dansade sig igenom sitt playback-set tillsammans med publiken på scenen! Få band som jag sett har levererat så mycket på 15 min! Och jag gillar ändå deras mjuka pop melodier förpackade i hårda packet av kaxighet och vad som verkar vara en kompromisslös inställning eller nånslags (punkig?) motreaktion till...ja, vadå? allt som är så tillrättalagd kanske...och sen är det snyggt förpackat också!

Kul att se Lina, stilig som alltid, och att M.I.A. kom med!
Härligt att hänga med er som alltid!

May 17, 2007 12:58 PM  
Blogger Peter said...

e: Ja, det känns helt stört att de faktiskt blev fight precis exakt där jag och Lina stod. På en releasefest. Visserligen förkroppsligar ju TTA hela grejen med sin attityd, precis som du säger men jag trodde verkligen inte att det skulle dyka upp minihuliganer mitt på dansgolvet. Otroligt fånigt. Men svängde gjorde det. Som alltid.

May 17, 2007 1:30 PM  
Anonymous Anonymous said...

hehe...tack peter för räddningen igår. jag har blåmärken på foten o handen idag. ja..tur hade vi. nathalie höll på att falla in i et bord...men som sagt. tur att ingen av oss kom till skada. alltid like trevligt att träffa dej o mia o erik. vi ses snart igen. kram

www.modette.se/linab/blogg

May 17, 2007 3:55 PM  
Anonymous Anonymous said...

jo, jag är jätte glad att varken du eller Lina eller Lina's kompis kom till skada! Läskigt var det att se ovan ifrån hur nära ni var båda två - juste att se dig beskydda Lina. Alltid lika tråkigt att se sån 'behavior' av minihuliganerna, trots att TTA imponerade.

May 17, 2007 4:28 PM  
Blogger Peter said...

lina: Det var så lite så. Jag har ett blåmärke på armen och ett skoavtryck på benet. Bra att Nathalie klarade sig också. Och efter det där så var det ju grym stämmning.

e: Ja, ni hade ju grym utsikt där uppifrån. Klart jag beskyddar Lina när det blir fight. What else can I do...

May 18, 2007 11:05 AM  
Blogger Smartasmia said...

Japp - det värmer mitt lilla hjärta att höra att farbror P var en beskyddare där! Och kul att se lite kloka ord från farbror E också:-) Snart dags för en träff igen! Rackans huliganer...hade säkerligen haft en skyhög testosteronnivå själv där...!

May 20, 2007 11:25 AM  
Blogger Peter said...

smartasmia: Klart att jag var. Och efter det var det som sagt grym stämning. Och mycket glada och lyckliga pojkar!

May 21, 2007 10:16 AM  

Post a Comment

<< Home