Wednesday, August 30, 2006

Imizamo Yethu

Idag hade jag verkligen inte en enda låt i min ipod som jag ville höra. Det visade sig leda till att jag istället fick höra människor prata. På tunnelbanan. Det är intressant. Och det är mycket gymnasiekids. Med Louis Vuitton-väskor. Som pratar jättttttemycket. Förmodligen för att dom precis börjat ettan och miljarder saker att gå igenom med sina kompisar som inte längre går på samma skola. Extremt underhållande.

Men ännu roligare var att det gled in fyra afrikanska tjejer och satte sig precis brevid mig. Som inte pratade svenska alls. Utan som blandade afrikaans och xhosa. Och det låter så otroligt skönt. Har inte hört xhosa på ganska exakt åtta månader när jag var i Kapstaden.

Så nu vill jag höra en tokremix på Sarah Brightman's "Time to say goodbye". Nej, nej... sluta inte läsa nu... Det var nämligen den mest spelade låten där nere. Helt stört. Dom blev helt galna. Tänk dig själv att sitta i en av de illegala pubarna i en av kåkstäderna i Kapstaden med dom skönast människorna ever, där snubbarna dricker Carling Black Label och tjejerna Savannah Cider, och lyssna på Sarah Brightman på monstervolym. Dom har hur mycket bra musik som helst där nere, men det enda dom ville var att bli fulla med oss till Sarah Brightman. Tror jag ska spela den nästa gång jag är ute. Garanterad floorfiller.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home