Tuesday, August 29, 2006

Bra jobbat!

Jag blir så otroligt trött på såna jävla idioter. Det var förmodligen sista derbyt ever på Söderstadion och med tanke på att det här var bland det värsta, kanske det värsta, som hänt på en svensk fotbollsplan ever så blir det förmodligen både böter och poängavdrag. Och definitivt inget SM-guld.

Jag vet, det var ett fåtal soppskallar som stormade planen och sköt raketerna. Och såna kommer alltid att finnas. Lyckligtvis finns det en hel massa rakryggade bajare i klacken (inklusive matchvärdar) som helt sonika gick och hämtade endel av dem och turned them in. Trots att jag vet hur jävla jobbigt det är att ligga under med 3-0 mot dif. Tro mig.

Men ändå liksom. Kom igen! Det var ju för fan vuxna människor som var med inne på planen. I slacks liksom och replika-tröja. I slitna loafers. What the fuck... Och jag vill verkligen inte se Aquascutum-kepsar och Stone Island-jackor. Inne på Söderstadions gräsmatta. Och jag vill inte se små dif-huliganer i Burberry-kepsar som kastar femkronor på Jeffrey Aubynn. Det får fan räcka nu.

Och det räcker ju med ett par ganska flinka fingrar och Canal+Sport-upptagningen och någorlunda koll på Avid sen är det ju bara att zooma in idioterna och ta bort på livstid. För det rörde ju sig inte om särskilt många. För resten av alla underbara bajare som ökade takten sista kvarten tidaholm är det bara att hoppas att det på nåt sätt ordnar sig. För jag vill verkligen också ha ett SM-guld till.


0 Comments:

Post a Comment

<< Home