Thursday, February 28, 2008

Nya Solo

Så gör man om en butik! Var ju på nyinvigningen av Solo igår och det var nog första gången på jag vet inte när jag var där. Solo har inte direkt varit min butik på sista tiden. Det har mer varit en butik för alla som gillar Carlings. No offense, men det är ju inte direkt jag.

Det här var väldigt mycket bättre. Ljust, luftigt och överskådligt. Nån har varit på Nitty Gritty... Extremt konsekvent inredning med en miljard krokar i taket och glasmontrar utmed väggarna. Montrar som dessutom har den fiffiga funktionen att när man står precis framför dem så ser man inte igenom utan man har full fokus på plaggen på galgarna framför. Begåvat. De kan sina saker, de där Boys don't cry.


Och det märks att de är ute efter en annan målgrupp. En som inte bara vill ha jeans. För från att ha haft en hel vägg med jeans fanns det nu nästan inga alls. Vilket var lite konstigt. Men det fanns Betsey Johnson-klänningar i stället. Och annat stiligt. Som man kan prova i provrummen av betsad mdf och världens största speglar att vara snygg i. Och sen kan man gå till Riche. Precis som vanligt.

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jag är ju så gammal att jag minns förra omgörningen, då butiken förvandlades till den mörka håla Solo har varit de senaste åren. Då hade man dessutom en stor jävla råtta, typ där kassan var. Mycket märkligt. Tror råttan förpassades till Solo i Göteborg sen. Ni som vet var råttan håller till idag kan väl mejla till Peter, så lottar han ut en grillad flintastek på altanen lagom till valborg.

February 29, 2008 12:16 PM  
Blogger Peter said...

ben: Ja, du har varit med länge nu. Råttan lär ju fått åka till Gbg. Dit eller till Solna nånstans. Jag lovar att kolgrilla en stek lagom till valborg bara jag slipper råttan.

March 03, 2008 9:22 AM  
Anonymous Anonymous said...

Såvitt jag vet har man försökt sälja den där råttan till spökhusen på både Liseberg och Gröna Lund men utan framgång.
/m

March 03, 2008 12:01 PM  
Blogger Peter said...

m: We're on to something here... Du närmar dig steken. Fortsätt i den stilen!

March 03, 2008 9:43 PM  
Blogger Ninruz said...

HEJ! Fick ni någonsin klarhet i var råttan hamnade till slut?

January 27, 2021 3:42 PM  

Post a Comment

<< Home