Sunday, August 05, 2007

Acne-gult och American apparel-vitt

Jag vill ha jättejättemycket från Acnes höstkollektion. Var inne i Studio-butiken på Nytorgsgatan (där världens bästa Apparat låg innan) i fredags och gillar det jättemycket. Så förutom att bygga om där har de dessutom fixat till sajten lite och lagt upp hela höstkollektionen där. Allså här.

Gillar färgen de har på väggarna i den nya butiken. Gula fast inte stockholmsvitt-gula. Gula på riktigt liksom. Bättre så. Och eftersom jag är i seriöst NCS-kods-läge så kollar jag in varenda nymålad vägg just nu. Var inne hos de väldigt trevliga tjejerna i American apparel-butiken igår och självklart slutade det med att vi pratade väggfärg och att jag gick därifrån med deras vita väggar som ytterligare en vit på min lista.


Sen gick jag och M.I.A och partajade med Pride-folket. Det var allt annat än vitt.

2 Comments:

Blogger Annie - PD said...

Damn var sugen jag blev på att spana runt i butiker nu. 5 veckor på landet gör underverk med shoppinglusten, jag har lite cityabstinens... :D

August 05, 2007 7:48 PM  
Blogger Peter said...

annie: Bra! Jag vet, cityabstinensen kommer ganska fort oavsett hur underbart det är på landet. Och nu finns det höstkläder!

August 06, 2007 9:32 AM  

Post a Comment

<< Home