Tuesday, June 13, 2006

I'm the Guy!

Ibland är det smått plågsamt att jobba i ett glashus som ligger precis brevid en sluss och en thaibåt med sandstrand. Som om en del seglar förbi i bar överkropp eller dricker drinkar i bikini bara för att jävlas med mig. Förmodligen är det inte riktigt så att hela världen rör sig runt just mig men min värld gör ju det i alla fall.

Så för att trotsa ytterligare så gick jag och kollade på dramatiska instutets slutfilmsvisning. Tre timmar inne i en biosalong i stället för solsken. Ångrar det inte en sekund. För en del av dom var riktigt bra och fina. Bäst var, så klart, min kompis film Stilla Natt som jag ju var där för att se. Men som faktiskt var den bästa. Och det var ju glädjande. För hon är grym. Och Lina Englund är alltid bra. Alla skådespelare är faktiskt inte det. Men Lina är det. Och Tuva. Och Sven Ahlström. En liten Tiger var också jättefin. Varm och snyggt plåtad. Båda dyker med all säkerhet upp på en statsfinansierad tvkanal nära dig inom kort.

Sen är ju Owen Wilson i stan igen. Alltid lika glädjande. Finns så saker som är så roliga som min systers flirt med honom och hans synnerligen väl avvägda ord... Men sen är ju också Zoolander en av världens bästa filmer...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home