Friday, June 09, 2006

Ja, det vill jag lova...

Aftonen med Matte och Jaqee var ju helt mongo. Som jag misstänkte att det skulle bli när man inte setts på så länge. Och då tar det ju ett tag att liksom komma fram till 2006. Men dom var lika snygga som jag minns dom. Och lika begåvade. Och det är ju alltid roligt. Mattes senaste projekt var att snickra ihop den där kinesiska hiphop-låten som är med i Volvos senaste reklamfilm som Acne gjort. Och J gör ju fortfarande världens snyggaste grafisk form. Undrar när vi ska jobba ihop igen...

Och dagen efter var dagen efter. På x2000. Till Göteborg. Och det vet ju alla som känner mig att det är ju verkligen min favoritstad i världen. Och att inte må tiptop, käka räkmackor och sen åka bergodalbana på liseberg rekommenderas så klart också. Men Göteborg visade sig från sig absolut bästa sida. Verkligen. Och efter ett tag hamnade vi på en bar med en miljard små preppygöteborgare som alla skulle kunna heta sina vanliga namn men ändå vara featuring Ebba von Sydow. Ni fattar läget. Perfekt sminkade, perfekt sittande jeansshorts och perfekta små cashmirtröjor. Snyggt? Så klart! Läskiga? Så in i helvete!

Och allt var ju dandy fram till Fredde talade om för bossen på stället att jag var gryyyyyym dj. Var på han frågar: Seriöst? Självklart, sa jag. Vill du lira? Japp! It's all yours, sa han. Thank you sir, sa jag! Och efter tre timmar bakom två skivspelare hade jag och Göteborg nästan blivit vänner.

Och om ett par timmar är det avspark... Fantastiskt!

2 Comments:

Blogger Peter said...

Ja, det är jag på bilden... Och Ann har plåtat. Happy?

June 13, 2006 9:18 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ok. Avis på djandet. Men sluta för guds skull på en gång med att hylla Göteborg. NU!

June 14, 2006 8:20 PM  

Post a Comment

<< Home