Tuesday, May 23, 2006

Verkligen inte alltid.

Oftast har det varit okej. Inte mer. Inte en sekund mer. Oklanderliga Heineken på fat liksom. Idag var det inte så. Idag var det lager från Brooklyn, musik som svängde och fick en vilja göra spellistor och människor som betyder något och precis kommit hem från Libyen. Det tillsammans med fönster ut mot den genomvåta Skånegatan där strålkastarna från bilarna speglas och får en att känna sig som del av nåt betydligt större. Och snyggare.

Jag vet, jag brukar säga samma sak om Marie Laveau. Gillar ju det urbana. Men idag var det skönt. Och Lars Winnerbäck var inte där (let's face it, jag och Ben har haft lite väl mycket dangerous encounters med the man in redish hair på sista tiden).
Kort sagt. PSB var riktigt bra. Och doften från den varma asfalten och dom regnvåta popplarna (!) på södermalm kändes väldigt sommarstockholm. Mer sånt. Mycket mer sånt. Nästa gång får du följa med. Vill ju det.

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Du slarvar med dina personliga pronomen igen. Ska det stå "DU vill ju det" eller "JAG vill ju det"? vet faktiskt inte.

May 24, 2006 10:22 AM  
Blogger Peter said...

Fritt val. Det blir roligare så.

May 24, 2006 11:31 AM  
Blogger sara said...

Det spelar ju verkligen ingen roll om det står DU eller JAG...

May 24, 2006 5:32 PM  
Anonymous Anonymous said...

Horace Engdahl har säkert en mycket välskriven blog för den som så önskar. Fast jag tror inte han vet var ölen är kallast och smakar bäst på Skånegatan. Vi får hoppas att Lars Winnerbäck åker på en lååång jävla sommarturné. Det finns säkert en stadsfestival nånstans som behöver honom. Och ja, jag skriver det här inlägget från Mjölby...

May 26, 2006 12:19 PM  
Blogger Peter said...

Det är nåt visst med trådlöst bredband på x2000. Undrar om Ryanair kan styra upp det i sommar...

May 28, 2006 6:27 PM  

Post a Comment

<< Home