Tuesday, December 16, 2008

Be my baby!

På den första byrån jag jobbade som copywriter hade jag Akta som kund. Ni vet (eller det kanske ni inte alls gör förresten) företaget som bland annat gör bilbarnstolar. Jag var ganska bra på bilbarnstolar och barnsäkerhet där för ett tag sen. I alla fall i mina texter. På den tiden, och förmodligen fortfarande, var Babybjörn deras största konkurent och följaktligen var jag ganska bra på även Babybjörns grejer. Men helt inställd på att Akta var the shit. Det är jag inte längre. Alls faktiskt.

För nu har de släppt en styggelse till barnvaktbabysitter-grej. Kolla bara här. Nån slags hårdplastsak med plysch som gungar barnet en halvmeter upp i luften och som man kan koppla sin mp3-spelare till och som ser förskräcklig ut och som bara väntar på att gå bananas och slunga min knatte till utanför tomtgränsen. Not on my watch, tack så mycket.

Så välkommen Babybjörn. Vi kan nog bli kompisar till slut.

5 Comments:

Blogger Annie - PD said...

GRATTIS!!!
hon är helt underbar, och babybjörn är bra grejor väl?! :D

December 18, 2008 1:19 PM  
Anonymous Anonymous said...

Grattis än en gång. Underbara små sessor! Aktas babysitter måste vara den som min kompis berättade om häromdagen som hon tänkt köpa till Saga... Dock har jag bestämt att vi inte ska ha någon babysitter. För övrigt är jag rätt nöjd med logico s´en från Akta Graco. Hoppas ni får en mysig jul.

December 21, 2008 3:45 PM  
Blogger Peter said...

annie: Tack, vännen, visst är hon! Även om jag är sjukt partisk. ;) Babybjörn verkar skitbra.

Therese: Tack! Underbara verkligen. Har mejlat dig. Logico S är grymma. Precis de jag skrev reklamtexter om. Mycket bra val. Hoppas ni också får en mysig jul!

December 23, 2008 1:02 PM  
Anonymous Anonymous said...

Otacksamt med saker som vill skjutsa bebisar till månen. Så himla långt att hämta dem. och de kan ju bli ledsna!

December 29, 2008 3:22 PM  
Blogger Peter said...

kajsa: Eller hur! Extremt otacksamt och jag är nästan helt säker på att de kan bli ledsna.

January 03, 2009 1:03 PM  

Post a Comment

<< Home